Eskilstuna: Polis sköt taxirånare vid börsökna
-
2001_Perra
-
2001_adde016
Våldsam kille
Läste tidningen idag... (ekuriren) stog att han hade redan fått anmälningar på sig för våldsamt beteende mot tjänsteman så killen verkade inte ha en för stor respekt för poliser... Jag tror han var påtänd eller nått för man gör inget sådant vid sitt sinnes fulla bruk eller??!... 8O
-
2001_speedo
-
2001_mustangkillen
-
2001_macjohan
killen.
Lite om 20-åriga personen som dog.
Hans familj bor i Eskilstuna, han kommer också från Eskilstuna. Han hade börjat på någon form av utbildning i Strängnäs där han hade egen lägenhet. Tidigare känd av polisen.
Hörde av någon att han var förföljd och att det var därför han stal taxibilen, för att komma undan från några personer.
/2.3t
Hans familj bor i Eskilstuna, han kommer också från Eskilstuna. Han hade börjat på någon form av utbildning i Strängnäs där han hade egen lägenhet. Tidigare känd av polisen.
Hörde av någon att han var förföljd och att det var därför han stal taxibilen, för att komma undan från några personer.
/2.3t
-
2001_zykl0n
Frågan är ju hur känd av polisen han var.
Man ska inte tro allt man läser i tidningar och vad poliser säger har hänt i alla lägen.
Man kan ju leka med tanken att det var en helt vanlig kille som gått på fest för att ha kul.
Sen la någon tabletter i hans grogg utan hans vetskap och killen flippade ur.
Att han sedan döms till döden av en ända polisman tycker inte jag är helt ok i en rättsstat.
Poliser utbildas för att klara stressade situationer och för att få bära vapen.
Sen kan det ju även vara så att poliserna mkt väl viste vem det var och han var känd för att bära vapen och sånt tidigare.
I vilket fall som helst tycker jag inte polisen bör behöva skuta för att döda.
Det blir ju lite snedvriden rättsordning om en rånare döms till döden utan rättegång och en pedofil döms till några månader i fängelse.
Man ska inte tro allt man läser i tidningar och vad poliser säger har hänt i alla lägen.
Man kan ju leka med tanken att det var en helt vanlig kille som gått på fest för att ha kul.
Sen la någon tabletter i hans grogg utan hans vetskap och killen flippade ur.
Att han sedan döms till döden av en ända polisman tycker inte jag är helt ok i en rättsstat.
Poliser utbildas för att klara stressade situationer och för att få bära vapen.
Sen kan det ju även vara så att poliserna mkt väl viste vem det var och han var känd för att bära vapen och sånt tidigare.
I vilket fall som helst tycker jag inte polisen bör behöva skuta för att döda.
Det blir ju lite snedvriden rättsordning om en rånare döms till döden utan rättegång och en pedofil döms till några månader i fängelse.
-
2001_Bargis
-
2001_duoflow
[quote="zykl0n"]I vilket fall som helst tycker jag inte polisen bör behöva skuta för att döda.
Det blir ju lite snedvriden rättsordning om en rånare döms till döden utan rättegång och en pedofil döms till några månader i fängelse.[/quote]
Jag kan nog lova dig att svenk polis inte skolas till att skjuta för att döda...
Jag tycker att de flesta bara spekulerar här, var någon där och såg allt?
Det blir ju lite snedvriden rättsordning om en rånare döms till döden utan rättegång och en pedofil döms till några månader i fängelse.[/quote]
Jag kan nog lova dig att svenk polis inte skolas till att skjuta för att döda...
Jag tycker att de flesta bara spekulerar här, var någon där och såg allt?
-
2001_Charged
Jag (och några till här på forumet) var ute med bilen och hörde allt vad polisen sa (polisradio) från att taxin blev snodd i strängnäs till att de skickade ambulansen efter att han blev skjuten. Vi hörde att taxin hade blivit snodd i strängnäs och att den var på väg mot e-tuna. Vi åkte in till stan för att spana efter den mörkblå VW passaten (TDI), när helvetet bröt lös med chockade poliser som skriker att de blir påkörda (skottlossning! 8O ) och att jakten fortsätter genom stan förbi gillberga rondellen ut mot skogstorp. Vi åkte dit för att kolla när vi hör (på scannern) att han vänder med bilen och kör in i polisbilen. Vi väntade med att åka ända fram till platsen, och sen hör vi att någon är skjuten i bröstet 8O och möter sedan några i en bil som såg allt, och dem var måttligt chockade. Vi såg de krockade bilarna och vi såg också när ambulansen kom, fast vi såg inte han som blev skjuten.
-
2001_macjohan
lördags
Mm. Jag var oxå där, det var fan lite läskigt!
Fan att jag inte hade med kameran!
/Aero 8) Man
Fan att jag inte hade med kameran!
/Aero 8) Man