Vad för bilvax?

Arkiv från 2002 — 573 trådar, 9539 inlägg
2001_energy

Post by 2001_energy »

duoflow, låter toppen! tack :)
2001_peterpops

Post by 2001_peterpops »

Ni som använder/har använt Sonax Glansvax eller Lahegas Hårdvax, vad gjorde ni för förarbete :?: För dessa vaxer är väl just endast ett hårdvax och skall fungera som en slags lackförseglare så ni bör väl använt någon slags lackrengörning innan?

Jag har även själv jobbat med Sonax glansvax (för något år sedan) och blev mkt nöjd med reslutatet, jag gjorde förarbete/lackrengörning med "hagmans lackrengörning", som idag har ersatts av "Hagmans Polish".

Så, vad använde ni för lackrengörning innan vaxning :?:
2001_FillinG

Post by 2001_FillinG »

[quote="energy"]apropå vax och doningar..

vilken firma i stan gör den BÄSTA lackförseglingen och även fyller i de små fula stenskotten som finns i fronten?

nån som har några erfarenheter/tips?[/quote]

Har hört att Lassessons skulle va skitbra...
Själv har jag ju turen att ha en öm fader som är försäljare och utbildare åt Lahega, så de får man ju rätt gratis... :lol:
2001_FillinG

Post by 2001_FillinG »

[quote="peterpops"]Ni som använder/har använt Sonax Glansvax eller Lahegas Hårdvax, vad gjorde ni för förarbete :?: För dessa vaxer är väl just endast ett hårdvax och skall fungera som en slags lackförseglare så ni bör väl använt någon slags lackrengörning innan?[/quote]

Kan kolla me far va som gäller....
2001_energy

Post by 2001_energy »

Lassesons? hmpf, dom målarkluddarna kommer jag aldrig nånsin att anlita.. :evil: :evil: :evil:
2001_FillinG

Post by 2001_FillinG »

[quote="energy"]Lassesons? hmpf, dom målarkluddarna kommer jag aldrig nånsin att anlita.. :evil: :evil: :evil:[/quote]

Hehe, har du dåliga erfarenheter eller???
Hade en polare som jobbade där förut, han gjorde jävligt bra lackjobb...
2001_energy

Post by 2001_energy »

bäst jag kniper så jag inte säger nåt dumt.. men jag skulle aldrig nånsin rekommendera dom till nån jag känner :!: :!:
2001_peterpops

Post by 2001_peterpops »

[quote="FillinG"][quote="peterpops"]Ni som använder/har använt Sonax Glansvax eller Lahegas Hårdvax, vad gjorde ni för förarbete :?: För dessa vaxer är väl just endast ett hårdvax och skall fungera som en slags lackförseglare så ni bör väl använt någon slags lackrengörning innan?[/quote]

Kan kolla me far va som gäller....[/quote]`

Vore kannonbra om du kunde kolla vad som rekomenderas.
Vore bra om du kunde kolla priset på lahegas hårdvax också.
2001_FillinG

Post by 2001_FillinG »

[quote="peterpops"]Vore kannonbra om du kunde kolla vad som rekomenderas.
Vore bra om du kunde kolla priset på lahegas hårdvax också.[/quote]

Jag har inte en aning om vad Hårdvaxet kostar, e inte säker på om farsan vet de heller, eftersom han inte säljer till privatpersoner, men jag tror att dom säljer Lahega produkter på Barkmans, de e väl bara att svänga förbi å kolla va de kostar...

Blev du sugen på lite hårdvax efter bilsports test eller???
2001_peterpops

Post by 2001_peterpops »

Jo, nå vax måste man ju ändå ha på bilen, och vad jag har bara hört gott om lahegas hårdvax, så jag tror jag ska testa det. Enda nakdelen med det kan tänkas vara priset, men jag ska kolla det. Jag har tidigare använt Sonax glansvax, och blev väldigt nöjd med resutatet, så något av de 2 blir det helt klart.
Locked