Impreza GT

Arkiv från 2002 — 573 trådar, 9539 inlägg
Locked
2001_Maris

Impreza GT

Post by 2001_Maris »

Varför borde jag köpa en sån?

Varför borde jag inte köpa en sån?

Är det en bra bil? Blir man nöjd med den? Blir man ruinerad?

Ja, vad har ni för erfarenheter av dem?

/ Maris
2001_M5

Post by 2001_M5 »

jag kan tänka mig att det är en riktigt rolig busbil, men lite tveksam till komforten på längre sträckor (rätta mig om jag har fel!)

kan tänka mig att dom är skapligt dyra i försäkring, men dom borde ju inte dra så mycket soppa!

Får hoppas att nån av grabbarna som äger en sån kärra kan ge dig lite klokare råd än va jag kan :D
2001_energy

Post by 2001_energy »

[url]http://www.impreza.nu/ssi2/[/url]
2001_Maris

Post by 2001_Maris »

[quote="energy"][url]http://www.impreza.nu/ssi2/[/url][/quote]

Där har jag redan varit och kikat, men tack för tipset ändå! :) "Nackdelen" där är ju att alla gillar bilen, jag skulle vilja höra lite mer från folk som inte gillar den, och varför. Eller det kanske är en bil man bara kan tycka om?

/ Maris
2001_SecretAgentMan

Post by 2001_SecretAgentMan »

Den sopar i sig en del soppa...försäkra den kan bli dyrt...slitaget på bromsar och däck är inte att leka med....och har man väl börjat pilla med den kan man inte sluta - det blir garanterat svindyrt.

Men....

Den är helt underbar....jag vågar nästan säga att en mer komplett busbil får man leta LÄNGE efter, 4 dörrar...gott om bagageutrymme, funkar lika bra i alla väder. Du kan ha skitkul och jaga sportvagnar på banträffar, för att sedan packa bilen full och ta med dig familjen till fjällen.

/J

P.S. Man sitter som en kung, långresor är inget problem.
2001_Sebbe_VR6

Post by 2001_Sebbe_VR6 »

Håler med SecretAgentMan.
Det är helt klart den roligaste bil jag kört..
Den sitter som ett frimärke på vägen och accet är underbart skönt.
Åka långt är inge problem man sitter skönt men den kanske är lite stötig men inge alvarligt.
Med andra ord får man jävligt mycket bil för pengarna.
2001_Maris

Post by 2001_Maris »

[quote="Sebbe_VR6"]Håler med SecretAgentMan.
Det är helt klart den roligaste bil jag kört..
Den sitter som ett frimärke på vägen och accet är underbart skönt.
Åka långt är inge problem man sitter skönt men den kanske är lite stötig men inge alvarligt.
Med andra ord får man jävligt mycket bil för pengarna.[/quote]

mm, det låter onekligen som en bra bil! Jag såg två såna bilar här i stan igår, och jag kände mig som ett stort leende sen, de är ju så fina!

Hmm, hur funkar den att köra på "konstiga" ställen? Typ på små blöta skogsvägar där man lätt fastnar med sin vanliga bil?

/ Maris
2001_SecretAgentMan

Post by 2001_SecretAgentMan »

Jag var ute på en oplogad kostig på svenska rallyt för ett par år sedan...med sänkt bil - inga problem.

De är konstant 4-hjulsdrivna, med diffbroms på mitten, och i bakaxeln.

Fast lär man inte sitta så länge den inte hänger på underredet, eller har för många hjul i luften.

:)

/J
2001_Maris

Post by 2001_Maris »

[quote="SecretAgentMan"]Jag var ute på en oplogad kostig på svenska rallyt för ett par år sedan...med sänkt bil - inga problem.

De är konstant 4-hjulsdrivna, med diffbroms på mitten, och i bakaxeln.

Fast lär man inte sitta så länge den inte hänger på underredet, eller har för många hjul i luften.

:)

/J[/quote]

Ok, så då kan man skriva det på plus-sidan, "fastnar inte när jag åker upp till hästhagen som ligger i skogen"? :)

/ Maris
2001_Impreza_82

Post by 2001_Impreza_82 »

ja e took nöjd med min bil och vet inte va ja ska byta till om ja byter för de blir svårt att hitta nått liknande i samma prisklass...

MEN de svider i plånboken att äga den...man har ju lite svårt att hålla foten från gasen :)

Orginalbromsarna e inge att hänga i julgranen heller :)

Komforten han ja inte klaga på då de inte stör mig...de bara höja stereon :) 8)
Locked