Tips på billjud!....
-
2001_Supra_Racing
Tips på billjud!....
Är det någon som har några kunskaper om billjud och vad man ska köpa för att få riktigt kanon ljud och en massa bejbs omkring sig??... 8)
-
2001_FillinG
Re: Tips på billjud!....
[quote="Supra_Racing"]Är det någon som har några kunskaper om billjud och vad man ska köpa för att få riktigt kanon ljud och en massa bejbs omkring sig??... 8)[/quote]
Att köpa är en väldigt liten del av att få bra ljud, då måste bygga allting rätt, placera högtalre rätt m.m...
"det finns inga genvägar te de perfekta ljudet"
Att köpa är en väldigt liten del av att få bra ljud, då måste bygga allting rätt, placera högtalre rätt m.m...
"det finns inga genvägar te de perfekta ljudet"
-
2001_Supra_Racing
Re: Tips på billjud!....
[quote="FillinG"][quote="Supra_Racing"]Är det någon som har några kunskaper om billjud och vad man ska köpa för att få riktigt kanon ljud och en massa bejbs omkring sig??... 8)[/quote]
"det finns inga genvägar te de perfekta ljudet"[/quote]
Förmodligen lämnar jag in bilen så någon firma får placera ut ljudet rätt...men jag tänkte om någon här på Gasa har några tips på komponenter...
"det finns inga genvägar te de perfekta ljudet"[/quote]
Förmodligen lämnar jag in bilen så någon firma får placera ut ljudet rätt...men jag tänkte om någon här på Gasa har några tips på komponenter...
-
2001_macjohan
ad
Jag har Lanzar bandpasslåda...dubbla 12" basar. 700W RMS.
Det låter fint. Även utifrån. Det är ju det som spelar roll. :lol: :lol:
Det låter fint. Även utifrån. Det är ju det som spelar roll. :lol: :lol:
-
2001_biese
-
2001_FillinG
-
2001_Sebbe_VR6
JBC, DLS, VDO Dayton, Rockford Fosgate, Alpine, mm mm det finns hur mycket som helst.
Det viktiga är placering och att grejerna låter bra tillsammans.
Du kan t ex inte ha en feting låda i bagaget som dunkar på som fan och sen ha ett dåligt frammsystem då låter det förjävligt.
Så tänk på att ett bra frammsystem och inte lägga alla pengar på baslåda och slutsteg.
Det viktiga är placering och att grejerna låter bra tillsammans.
Du kan t ex inte ha en feting låda i bagaget som dunkar på som fan och sen ha ett dåligt frammsystem då låter det förjävligt.
Så tänk på att ett bra frammsystem och inte lägga alla pengar på baslåda och slutsteg.
-
2001_hellas500