Tips på billjud!....
-
2001_Olback
[quote="Sebbe_VR6"]Det viktiga är placering och att grejerna låter bra tillsammans.
Du kan t ex inte ha en feting låda i bagaget som dunkar på som fan och sen ha ett dåligt frammsystem då låter det förjävligt.
Så tänk på att ett bra frammsystem och inte lägga alla pengar på baslåda och slutsteg.[/quote]
Håller med till 100%....Och ja kan säga att man blir grymt bortskämd med bra ljud i bilen oxå. :wink:
Du kan t ex inte ha en feting låda i bagaget som dunkar på som fan och sen ha ett dåligt frammsystem då låter det förjävligt.
Så tänk på att ett bra frammsystem och inte lägga alla pengar på baslåda och slutsteg.[/quote]
Håller med till 100%....Och ja kan säga att man blir grymt bortskämd med bra ljud i bilen oxå. :wink:
-
2001_CorvetteZR1
-
2001_macjohan
BAAS
[quote="Sebbe_VR6"]JBC, DLS, VDO Dayton, Rockford Fosgate, Alpine, mm mm det finns hur mycket som helst.
Det viktiga är placering och att grejerna låter bra tillsammans.
host host..rap... oj oj..jag har 700W låda o opel orginal i fram. :D :D :D :D :D :D poppa! poppa!...fråga inte varför jag inte hör vad du säger. - Va?
Det viktiga är placering och att grejerna låter bra tillsammans.
host host..rap... oj oj..jag har 700W låda o opel orginal i fram. :D :D :D :D :D :D poppa! poppa!...fråga inte varför jag inte hör vad du säger. - Va?
-
2001_jimmyg
[quote="Olback"][quote="Sebbe_VR6"]Det viktiga är placering och att grejerna låter bra tillsammans.
Håller med till 100%....Och ja kan säga att man blir grymt bortskämd med bra ljud i bilen oxå. :wink:[/quote]
Håller med Sebbe och Olback..
Och något man kan komma ihåg är att det inte behöver vara så jäkla dyrt heller...
byggde ljud i fd. tjejens bil som födelsedagspresent.. körde MDS grejer rätt igenom...
framsystem,baslåda,steg och huvudenhet[kenwood]... 4500 pistånger gick det på allt som allt...
och det vart ett grymt ljud i bilen på det lilla..
så tipset är väl... sålänge du håller dig till ett "märkes märke" på grejerna, utan att köpa
det absolut dyraste och värsta...så får du ett bra sound endå...
Kanske lite långt för dig att åka Supra...
men ett tips är MDS butiken i Västerås... bättre service går knappt att få....
Håller med till 100%....Och ja kan säga att man blir grymt bortskämd med bra ljud i bilen oxå. :wink:[/quote]
Håller med Sebbe och Olback..
Och något man kan komma ihåg är att det inte behöver vara så jäkla dyrt heller...
byggde ljud i fd. tjejens bil som födelsedagspresent.. körde MDS grejer rätt igenom...
framsystem,baslåda,steg och huvudenhet[kenwood]... 4500 pistånger gick det på allt som allt...
och det vart ett grymt ljud i bilen på det lilla..
så tipset är väl... sålänge du håller dig till ett "märkes märke" på grejerna, utan att köpa
det absolut dyraste och värsta...så får du ett bra sound endå...
Kanske lite långt för dig att åka Supra...
men ett tips är MDS butiken i Västerås... bättre service går knappt att få....
-
2001_jimmyg
[quote="Zink"]jimmyg: det finns en mds butik i umeå...[/quote]
jo.. det gör det säkert, var kanske inte just butiken i sig jag tänkte på... Det var servicen man fick i västeråsbutiken som jag pratade om...
för det är nog inte samme grå/långhårige man som svarar på alla frågor uppe i umeåbutiken oxå... d.v.s Svippe
... om han inte pendlar förstå... :lol: :lol:
jo.. det gör det säkert, var kanske inte just butiken i sig jag tänkte på... Det var servicen man fick i västeråsbutiken som jag pratade om...
för det är nog inte samme grå/långhårige man som svarar på alla frågor uppe i umeåbutiken oxå... d.v.s Svippe
... om han inte pendlar förstå... :lol: :lol:
-
2001_JohanB
-
2001_Olback
-
2001_Perra_1024
-
2001_Lille-bror