k:Cross 125 5-6 kkr

Arkiv från 2002 — 303 trådar, 1086 inlägg
2001_hEcYh00k

Post by 2001_hEcYh00k »

krille:

maila bilder till hecyhook@hotmail.com så får jag se ifall jag är intresserad.
2001_abastard

Lycka

Post by 2001_abastard »

Tro det eller ej nu har jag samlat allt mitt mod och alla minna pengar och investerat i en Honda XX 125 (där XX är två töntiga bokstäver som jag inte kommer ihåg).

Jag gick till granen och frågade om jag kunde låna räzer mazdan (en B2000) jo det gick för sig. Iväg bar det, till Sala, väl framme på Preem macken i salar ringde jag gringon som bröt på det främmande språket dalamål, han sa åk dit och dit och sen två mil på den vägen så möter jag med moppen, jo tack. In åkte vi i de norrlänska skogarna (jo vi var norr om Gävle) och oj va långt det var.
Vi ringde igen och frågade och han sa att vi var på rätt väg, slutligen träffade vi en moppe bestyckad ungdom.

Ungdomen åker iväg i 90 knyck och lämnar oss med instruktionen att följa efter. Nu är det så att mazdan har inte lika grym väghållning som man kan tro, och det finns en möjlighet att moppen hade en justerad motor. Hur som helst kom vi fram till bosättningen mitt ute i ingenstans, jag föreslog ett pris på 5 tusen han sa "nej" ja sa ok och betalade 6, jag var hård men rättvis.

Upp med vrålåket på flaket och iväg med färska vägbeskrivningar till baks till Västerås dit kör vi och upp på motor vägen och missar första andra och tredje avfarten. Vi kom hem halv ett.

Men det gick!! Trot eller ej!!

/Robert
2001_hEcYh00k

Re: Lycka

Post by 2001_hEcYh00k »

[quote="abastard"]Tro det eller ej nu har jag samlat allt mitt mod och alla minna pengar och investerat i en Honda XX 125 (där XX är två töntiga bokstäver som jag inte kommer ihåg).

Jag gick till granen och frågade om jag kunde låna räzer mazdan (en B2000) jo det gick för sig. Iväg bar det, till Sala, väl framme på Preem macken i salar ringde jag gringon som bröt på det främmande språket dalamål, han sa åk dit och dit och sen två mil på den vägen så möter jag med moppen, jo tack. In åkte vi i de norrlänska skogarna (jo vi var norr om Gävle) och oj va långt det var.
Vi ringde igen och frågade och han sa att vi var på rätt väg, slutligen träffade vi en moppe bestyckad ungdom.

Ungdomen åker iväg i 90 knyck och lämnar oss med instruktionen att följa efter. Nu är det så att mazdan har inte lika grym väghållning som man kan tro, och det finns en möjlighet att moppen hade en justerad motor. Hur som helst kom vi fram till bosättningen mitt ute i ingenstans, jag föreslog ett pris på 5 tusen han sa "nej" ja sa ok och betalade 6, jag var hård men rättvis.

Upp med vrålåket på flaket och iväg med färska vägbeskrivningar till baks till Västerås dit kör vi och upp på motor vägen och missar första andra och tredje avfarten. Vi kom hem halv ett.

Men det gick!! Trot eller ej!!

/Robert[/quote]

cr kanske möjligen? :)

Vad blev det för årsmodell? Hunnit kört mycket än???
2001_speedo

Post by 2001_speedo »

hEcYh00k!, vill du köpa min skurna cross till ett överenskommligt pris??
(jag kan borra om cyllen om du vill slippa det.. men kolv och packningar måste du köpa själv)
2001_hEcYh00k

Post by 2001_hEcYh00k »

[quote="speedo"]hEcYh00k!, vill du köpa min skurna cross till ett överenskommligt pris??
(jag kan borra om cyllen om du vill slippa det.. men kolv och packningar måste du köpa själv)[/quote]

Beror på vad det är för årsmodell och skick på den,,,

Skicka ett pm eller mail med mer info.
2001_abastard

Post by 2001_abastard »

"En rackarns räser [color=red]CR[/color]" tror jag visst :wink:
Har inte gasat mer ännu men det kommer ikväll vill jag låva, håll er utanför mälarbaden.
Locked