Tips på billjud!....

Arkiv från 2002 — 573 trådar, 9539 inlägg
2001_Staffan

Post by 2001_Staffan »

Har hört rykten om att det ska öppna en MDS butik här i E-Tuna inom snar framtid. Men den kommer inte att heta MDS, men enbart sälja MDS.
2001_Sebbe_VR6

Re: BAAS

Post by 2001_Sebbe_VR6 »

[quote="macjohan"][quote="Sebbe_VR6"]JBC, DLS, VDO Dayton, Rockford Fosgate, Alpine, mm mm det finns hur mycket som helst.
Det viktiga är placering och att grejerna låter bra tillsammans.
Du kan t ex inte ha en feting låda i bagaget som dunkar på som fan och sen ha ett dåligt frammsystem då låter det förjävligt.
Så tänk på att ett bra frammsystem och inte lägga alla pengar på baslåda och slutsteg.[/quote]

host host..rap... oj oj..jag har 700W låda o opel orginal i fram. :D :D :D :D :D :D poppa! poppa!...fråga inte varför jag inte hör vad du säger. - Va?[/quote]

Det kanske låter högt men det skulle låta jävligt mycket bättre och renare om du satte i ett bra framsystem med delningsfilter :wink:
2001_Supra_Racing

Post by 2001_Supra_Racing »

[quote="AudiStefan"]de är väl bara du går in o beställer det värsta av det värsta du som verkar ha pengar som gräs! :roll:[/quote]

Pengar är väl inte det största problemet..jag ville bara veta vad ni som är här på GASA tycker att man ska skaffa sig + om det blir billigare än vad jag hade tänkt mig så äre bara ett stort +...

ps. TACK för alla tips! .ds
2001_AudiStefan

Post by 2001_AudiStefan »

[quote="Supra_Racing"][quote="AudiStefan"]de är väl bara du går in o beställer det värsta av det värsta du som verkar ha pengar som gräs! :roll:[/quote]

Pengar är väl inte det största problemet..jag ville bara veta vad ni som är här på GASA tycker att man ska skaffa sig + om det blir billigare än vad jag hade tänkt mig så äre bara ett stort +...

ps. TACK för alla tips! .ds[/quote]

nje men då är de ju inga problem åk ner till swippe i v-ås på Mds han plockar nog i hopp ett system som klarar slår de mesta på fingrarna
2001_Turbo_Fredde

Re: Tips på billjud!....

Post by 2001_Turbo_Fredde »

[quote="Supra_Racing"]Är det någon som har några kunskaper om billjud och vad man ska köpa för att få riktigt kanon ljud och en massa bejbs omkring sig??... 8)[/quote]

om nu pengar inte är det största problemet...så köp Rockford eller DLS eller nått liknande så att du verkligen får vad du betalar för...!...det är inte då mycket dyrare med DLS än MDS men ljud mässtigt tycker jag att det är en skillnad!...
2001_Supra_Racing

[quote="Turbo_Fredde"]

om nu pengar inte är det största problemet...så köp Rockford eller DLS eller nått liknande så att du verkligen får vad du betalar för...!...det är inte då mycket dyrare med DLS än MDS men ljud mässtigt tycker jag att det är en skillnad!...[/quote]

Ahh...då vet jag vad det är som gäller..nu ska man bara bestämma sig (svårt val)..men tack för alla tips!
2001_Olback

Post by 2001_Olback »

[quote="Supra_Racing"]

Ahh...då vet jag vad det är som gäller..nu ska man bara bestämma sig (svårt val)..men tack för alla tips![/quote]

Kan tips om ett framsystem som är gymt bra...Det är MB Quart...Har det i min bil och det spelar grymt rent. :wink:
2001_Ekman

Post by 2001_Ekman »

[quote="Supra_Racing"]och en massa bejbs omkring sig??... 8)[/quote]

Fixar inte en supra den biffen ändå?? :? 8)
2001_Freewind

bilstereo

Post by 2001_Freewind »

jag har bara dls och rockford prylar, eller nästan, cd:na brukar variera mellan pioneer,sony och clarion...
kjelles tycker jag är en bra affär kvalitets grejer hyfsade priser och väldigt trevlig personal =)
vad mer ska man ha ? =)
2001_Supra_Racing

[quote="Ekman"][quote="Supra_Racing"]och en massa bejbs omkring sig??... 8)[/quote]

Fixar inte en supra den biffen ändå?? :? 8)[/quote]

Jo iofs..men när man sitter där o ska spela flickans favvo-låt och det är ett jävla brusande och klinkande ljud och hon bara gapflabbar åt en för att det låter som Britney Spears blandat med Bob Marley i ett virrvarv av trumpet ljud, då är nånting fel :oops: ......... :D
Locked