de där racen såg ju ut att precis som harry sa i programet utge en stor fara för publiken. när man ser sådan brist på säkerhet förstår man ju att de vill stoppa racen, jag menar folk stod ju nästan på vägen räcker ju med att en kardan eller något pajjar så ligger ju folk jävligt risigt till!
dessutom var kanske inte rakan den bästa (med kröken i slutet).
nej tacka vet jag flygrakan där man kan stå säkert uppe i slänten och se hela racet mycket bra! tur att vi har lite vettigt folk här som styr upp säkerheten på våra race.
jag förstod inte riktigt meningen med inslaget egentligen, jag menar de hade ju inget förslag på hur racingen skulle stoppas (som tur var).
och att illegal street race förekommer vet väl alla redan (har väl funnits nästan lika länge som bilen).
STREETRACE på tv3 ikväll!
-
2001_macjohan
streetrejs!
Från Tv3's hemsida:
[size=18]Illegal Streetracing[/size]
Med fara för sitt och andras liv tar de varje vecka allmänna vägar i besittning. Efterlysts redaktion fick ett anonymt tips om ett planerat streetrace. Vi beslöt oss för att med dold kamera följa tävlingarna under en kväll.
Streetracing går ut på att man utan tillstånd stänger av en raksträcka för att sen tävla förare mot förare. Via sms och Internet meddelas var och när nästa race ska ske.
Efterlysts reporter begav sig till Lissma minigolfbana söder om Stockholm. Där hade kvällens kombattanter och nyfikna åskådare samlats för att inspektera bilarna i kvällens race.
[img]http://efterlyst.tv3.se/uploads/page_content_3189.jpg[/img]
[size=18]Illegal Streetracing[/size]
Med fara för sitt och andras liv tar de varje vecka allmänna vägar i besittning. Efterlysts redaktion fick ett anonymt tips om ett planerat streetrace. Vi beslöt oss för att med dold kamera följa tävlingarna under en kväll.
Streetracing går ut på att man utan tillstånd stänger av en raksträcka för att sen tävla förare mot förare. Via sms och Internet meddelas var och när nästa race ska ske.
Efterlysts reporter begav sig till Lissma minigolfbana söder om Stockholm. Där hade kvällens kombattanter och nyfikna åskådare samlats för att inspektera bilarna i kvällens race.
[img]http://efterlyst.tv3.se/uploads/page_content_3189.jpg[/img]
-
2001_putte200sx
-
2001_Staffan
-
2001_Dirtrider
-
2001_bjukke
-
2001_Supra_Racing
Tycker att TV bara försöker tracka ner på nånting som är väldigt kul, men varför kunde dom inte ha visat lite bättre filmer som visar att alla inte är dum i huvudet och kör när det i princip står folk med näsan i grillen?..
Dom rejs som jag kört har det då alltid varit bra säkerhets avstånd, och när någon dumjävel står för nära vägrar jag bara köra....finns fler som borde det me :!:
Dom rejs som jag kört har det då alltid varit bra säkerhets avstånd, och när någon dumjävel står för nära vägrar jag bara köra....finns fler som borde det me :!:
-
2001_jimmyg
[quote="Supra_Racing"]Tycker att TV bara försöker tracka ner på nånting som är väldigt kul, men varför kunde dom inte ha visat lite bättre filmer som visar att alla inte är dum i huvudet och kör när det i princip står folk med näsan i grillen?..
Dom rejs som jag kört har det då alltid varit bra säkerhets avstånd, och när någon dumjävel står för nära vägrar jag bara köra....finns fler som borde det me :!:[/quote]
Tracka ner och tracka ner... det "vi" gör är ju faktist olagligt och programet handlar ju om brott... men visst... inte speciellt objektiv
vinkling direkt... som Dirt sa.. dom vill väl bara kasta skit på det, så att folk tycker illa om det och ringer om dom ser någe..
fast spelar nog ingen roll om dom visar ett mer seriöst arrangerat evenemang... blir inte mindre olagligt för de tyvärr..
och det är helt rätt inställning... det ska du ha cred för!!
Dom rejs som jag kört har det då alltid varit bra säkerhets avstånd, och när någon dumjävel står för nära vägrar jag bara köra....finns fler som borde det me :!:[/quote]
Tracka ner och tracka ner... det "vi" gör är ju faktist olagligt och programet handlar ju om brott... men visst... inte speciellt objektiv
vinkling direkt... som Dirt sa.. dom vill väl bara kasta skit på det, så att folk tycker illa om det och ringer om dom ser någe..
fast spelar nog ingen roll om dom visar ett mer seriöst arrangerat evenemang... blir inte mindre olagligt för de tyvärr..
och det är helt rätt inställning... det ska du ha cred för!!
-
2001_Supra_Racing
[quote="jimmyg"][quote="Supra_Racing"]Tycker att TV bara försöker tracka ner på nånting som är väldigt kul, men varför kunde dom inte ha visat lite bättre filmer som visar att alla inte är dum i huvudet och kör när det i princip står folk med näsan i grillen?..
och det är helt rätt inställning... det ska du ha cred för!![/quote]
Iofs det är lika olagligt även om det är ett av dom säkrare rejsen än dom som låter publiken stå mitt i vägen. Men det är ju ingenting jämfört med misshandel och liknande. Men hur ska man göra rejsen säkrare? eftersom dom tydligen tycker att det är ett så stort "problem"?
och det är helt rätt inställning... det ska du ha cred för!![/quote]
Iofs det är lika olagligt även om det är ett av dom säkrare rejsen än dom som låter publiken stå mitt i vägen. Men det är ju ingenting jämfört med misshandel och liknande. Men hur ska man göra rejsen säkrare? eftersom dom tydligen tycker att det är ett så stort "problem"?