Så här mycket kostar dina trafik synder
-
2001_Saab_Oberg
-
2001_Supra_Racing
-
2001_Sebbe_VR6
-
2001_m5_gullet
-
2001_Niklas_F1
[quote="Staffan"][quote="Niklas_F1"]På den gamla goda tiden när bensinen kostade 8 kr/l såg jag en klisterlapp på en bensinpump, där stod det att bensinen kostade 2 kr och skatten var 6 kr. Alltså 300% skatt :( (tror jag).[/quote]
Det kan nog vara på den tiden jag också såg klistermärket. Niklas, är det Niklas som gick på Rekarne förra året?[/quote]
Ja det är det.
Det kan nog vara på den tiden jag också såg klistermärket. Niklas, är det Niklas som gick på Rekarne förra året?[/quote]
Ja det är det.
-
2001_tryggvel
Billig bensin...
:? [b]Visst är det skillnad på bensin priser i olika länder![/b] :?
Ta bara och titta borta i Usa, där kör varenda djävel runt med 4x4 och stora v8:er i sina Jeepar. Där kan man skita fan i vad bensinenkostar.
En kompis till mig var där nyligen då kostade bensinen (omräknat i kr) 1,97kr på de billigaste ställen och dyrast ca 3kr.
Om vi inte skulle ha världens näst högsta skatter i detta land skulle priserna garanterat ligga på minst hälften av vad det kostar idag.
:arrow:
Ta bara och titta borta i Usa, där kör varenda djävel runt med 4x4 och stora v8:er i sina Jeepar. Där kan man skita fan i vad bensinenkostar.
En kompis till mig var där nyligen då kostade bensinen (omräknat i kr) 1,97kr på de billigaste ställen och dyrast ca 3kr.
Om vi inte skulle ha världens näst högsta skatter i detta land skulle priserna garanterat ligga på minst hälften av vad det kostar idag.
:arrow:
-
2001_Staffan
[quote="Niklas_F1"][quote="Staffan"][quote="Niklas_F1"]På den gamla goda tiden när bensinen kostade 8 kr/l såg jag en klisterlapp på en bensinpump, där stod det att bensinen kostade 2 kr och skatten var 6 kr. Alltså 300% skatt :( (tror jag).[/quote]
Ja det är det.[/quote]
Ok..och jag förstår att du förstår vem jag är...eller :wink:
Nä...nu ska vi hålla oss till tråden :D
Ja det är det.[/quote]
Nä...nu ska vi hålla oss till tråden :D
-
2001_Niklas_F1
[quote="Staffan"][quote="Niklas_F1"][quote="Staffan"][quote="Niklas_F1"]På den gamla goda tiden när bensinen kostade 8 kr/l såg jag en klisterlapp på en bensinpump, där stod det att bensinen kostade 2 kr och skatten var 6 kr. Alltså 300% skatt :( (tror jag).[/quote]
Ja det är det.[/quote]
Nä...nu ska vi hålla oss till tråden :D[/quote]
Ja, jag vet vem du är. Men du har rätt, vi ska hålla oss till ämnet.
Ja det är det.[/quote]
Nä...nu ska vi hålla oss till tråden :D[/quote]
Ja, jag vet vem du är. Men du har rätt, vi ska hålla oss till ämnet.