nu ska jag försöka lite iallafall =)
Visst gör Sheriffen (läs Polisen) bara sitt jobb, MEN tyvärr när polisen kommer så bestäms det för med mesta bara att flytta aktiviteterna till ett annat ställe, som kanske är ännu farligare än det första stället, och kanske så kommer polisen till nästa ställe, ja då kanske det flyttas till ett ännu farligare ställe, så visst kan poliserna bidra till att det blir farligare.
Det bästa vore ju om man skulle kunna komma överrens med poliserna att man får köra på ett visst ställe en viss tid en viss dag i veckan, och att det då finns minst 2 polisbilar som kan vara med och säga vad som är bra och vad som är dåligt, och förövrigt stoppa trafiken som är till och från sträckan som det ska köras på, på så vid blir det ju också under kontrollerade former, och som "bonus" kan man ju ha nåt villkor som att försäkringen inte gäller under racen, så att man kanske slipper allt bus, och bara får dit dom seriösa som kanske tycker att de få dagarna man får köra "lagligt" på strippen är för få på ett år....
Det är bara en tanke som slår mig att ett samarbete med polisen och streetracerserna vore ju toppen, för som sagt då kommer det att bli under kontrollerade former, och inte jaga bort de som vill/tänker köra till en farligare del på våra krokiga svenska vägar.....
Utan bara hålla sig till en avlyst del på ett industriområde där det inte är någon trafik på tex helger..
Tack för mig.
Polisen stoppade streetrace
-
2001_FillinG
-
2001_TurboChrille