Eskilstuna: Polis sköt taxirånare vid börsökna

Arkiv från 2002 — 573 trådar, 9539 inlägg
2001_macjohan

Eskilstuna: Polis sköt taxirånare vid börsökna

Post by 2001_macjohan »

:!: En man som under knivhot tilltvingat sig en taxichaufförs taxi i Strängnäs sköts av Eskilstunapolisen efter en biljakt genom centrala Eskilstuna i natt. Gärningsmannen vårdas nu på akuten på Mälarsjukhuset. Det finns inga uppgifter om hans tillstånd. Även två poliser som skadades under jakten vårdas på akuten.

(01:31) Det var vid halv tolv tiden på lördagskvällen som gärningsmannen rånade chauffören på taxin i Strängnäs och försvann i riktning mot Eskilstuna. Vid infarten till Eskilstuna fick en radiobil syn på den stulna taxin.
- Kollegorna försökte att stoppa taxin, men blev då påkörda av gärningsmannen, uppger Eskilstunapolisens ledningscentral.
Den påkörda radiobilen tog upp jakten på den stulna taxin. Snart anslöt sig en till radiobil, även den körde gärningsmannen in i. Jakten fortsatte genom centrala Eskilstuna ut till länsväg 230. Vid avfarten till Borsökna utanför Eskilstuna fick poliserna stopp på taxin. Då hade ytterligare polisbilar anslutit sig. Gärningsmannen körde återigen in i två av polisens radiobilar, samma två bilar som han redan krockat.
- Det slutade med att gärningsmannen sköts av polis, uppger Eskilstunapolisen.
Om gärningsmannen sköts med ett eller flera skott är inte känt. Det är inte heller känt var på kroppen skotten träffade, eller om gärningsmannen är allvarligt skadad. Två av de poliser vars bilar gärningsmannen krockade med skadades också. Det finns inga uppgifter om de är allvarligt skadade. Det finns ingen information om gärningsmannen hade något annat vapen än kniv på sig när han sköts.

Texten tagen från Eskilstuna Kurirens hemsida
http://www.ekuriren.se/
2001_biese

Post by 2001_biese »

Lite action det var...

jag måste erkänna att jag var lite skakis ett tag där... men men...

det var därför som vi 4 bilar som nästan precis hade kommit drog iväg så kvickt..

vi skulle ju iväg & jaga taxin =) (men senare spårade det ju ur lite)

men ... kul var det iaf...
till alla er som inte har en scanner i bilen ... SKAFFA DET
2001_hEcYh00k

Post by 2001_hEcYh00k »

Om man nu är så jävla dum att man tänker sno en bil, hur smart är det då att sno en taxibil egentligen, hittade han ingen polisbil att sno eller, så han fick nöja sig med en taxibil som inte drar till sig fullt riktigt mycket uppmärksamhet ?

PUNDHUVEN !!! :evil: :evil: :evil:
2001_biese

Post by 2001_biese »

aja...

lite dummt & sno en taxibil .. kan jag hålla med om =)

aja.. snubben dog av skadorna

jag tror ju inte att det var osm nyheterna sa...
efter som vid ett tillfälle stog han lungt utanför bilen & dom beårdrade han att vara still, sen måste han ha gjort något...
2001_speedo

Post by 2001_speedo »

ialla fall var det rätt åt han! är man så jävla dum får man skylla sig själv!
2001_speedie

Post by 2001_speedie »

[quote="speedo"]ialla fall var det rätt åt han! är man så jävla dum får man skylla sig själv![/quote]

Lite hårt straff för att ha snott en taxi... Finns juh folk som lever som har gjort mycket värre saker.
Undra vad han gjorde när dom fyrade av.. Något för kalla fakta kanske.
2001_mustangkillen

Post by 2001_mustangkillen »

han anföll polisen med kniv...skäl nog tycker jag
2001_hEcYh00k

Post by 2001_hEcYh00k »

[quote="mustangkillen"]han anföll polisen med kniv...skäl nog tycker jag[/quote]

hmm,,,om det stämmer som det står på aftonbladet.se att det var 4-6 polismän på plats tycker i alla fall jag att de borde ha klarat av att avbeväpna en knivbeväpnad man utan att behöva skjuta honom !? 8O
2001_biese

Post by 2001_biese »

dom sköt i 2 omgångar....

odm sköt varningsskott innan....

men rusar man då mot en polis med en kniv i högsta hugg (när man kvaddat 2 bilar för dom & skadat 2 poliser) vad förväntar man sig då ?

det e nog inte så jäla lätt att skjuta nån i benet då !! då skjuter man på det som e lättast & träffa...
2001_Goingen

Post by 2001_Goingen »

Så går det om man tar en taxi..

:evil: Don´t fuck with a taxidriver :evil:

/Johan
Locked