Nästa deltävling (E-tuna cupen)

Arkiv från 2002 — 573 trådar, 9539 inlägg
2001_zykl0n

Post by 2001_zykl0n »

[quote="Dirtrider"]ZYKLON:
Jag vore tacksam om du kunde hålla mig och min 240 borta ifrån "fylle" och "raggar" anklagelser :evil: , faktum är att Volvo 240 är inte direkt överrepresenterat ute på BM.
/en småsur Henrik.[/quote]

Sorry Henrik.
Vanlig frösta bil när jag var 18, så många vi kände åkte runt i halvrisiga 240:is och sladdade i gruset.
Därav ett lokalt uttryck för bilburen ungdom "240raggare"
Ville inte vara taskig mot just volvo 240 bilar och specielt inte ditt bygge som är imponerande.
///Henrik
2001_zykl0n

Post by 2001_zykl0n »

[quote="dstr"]en VM-match i fotboll är praktiskt genomförbar med publik (läktare, vakter samt övriga funktionärer...)

eskilstuna cup'en är inte längre det.

det skulle behövas ett kraftag från någon, som styr upp det hela med avspärrningsband - så man får bort publiken från upplajningen samt starten.[/quote]

Tror folk flyttar sig ganska fort när någon stor kille i skinnväst höjer rösten.
Inte skulle det vara kul med 10 åskådare heller, det är ju lite folkfest som det ser ut idag.
Dock måste säkerheten och körbarheten komma i första hand.

Behöver ju inte vara så ananserat att spärra av lite heller.
Två gubbar på varje sida med rep mellan sig.
Eller så skulle man kunna måla lite vita linjer och så är det bara för tidigare nämnda stora kille i skinnvästa att skrika "BAKOM VITA LINJEN!!"
Tror de flesta skulle respektera en sådan sak om de bara viste vad som gälde.
2001_macjohan

race1 race2!

Post by 2001_macjohan »

Fanns det någon vit linje?
Jag skall ta och lägga in alla filmer från race1 på gasa!
Kommer snart!

/Aero
2001_zykl0n

Post by 2001_zykl0n »

Nej det fanns ingen vit linje eller annan markering.
Men det skulle nog vara bra om man kunder ordna nått sånt.
Folk ställer sig ju inte på fel ställe medvetet så om det fanns någon typ av gräns att hålla sig bakom skulle det fungera bättre.
2001_peterpops

Post by 2001_peterpops »

Håller med föregåeende talare. (zyklon)
Om någon respektingivande person (stor kille i skinnväst :?: ) visade/sa till vad som gällde så skulle det troligtvis följas bra. Tycker det är väldigt bra och skön stämning som det är idag, med mycket folk och inte bara ungdomar utan även lite äldre folk som tar med sig famlijen och kollar.
2001_hEcYh00k

Post by 2001_hEcYh00k »

Tycker inte arrangörerna är sena att skrika till nu heller så fort de ser nått som kan äventyra säkerheten,,,men det skulle ju inte skada med lite hjälp från "vettiga" personer i publiken som hjälper till att säga ifrån "mindre vettiga" personer eller folk som inte har varit där förrut och inte vet hur det fungerar,,,sen att alla kanske inte fattar vad de blir tillsagda är ju en annan sak.

I fredags tex. parkerade en blå bil i höjd med starten ungefär och när han klev ur skrek nån till han (vänligt):

-"Där kan du inte parkera."

Men han bara låste bilen och gick,,,sen tyckte jag killen skrek igen nånting i stil med (kanske inte lika vänligt, men inte otrevligt direkt ;)):

-"Hörde du inte vad jag sa?"

Men han bara fortsatte att gå och ignorerade honom totalt,,, :evil:

[img]http://gasa.mer.nu/html1/modules/My_eGallery/gallery/2002/race_i_eskilstuna/eskilstuna_cupen/2002-05-17/MVC-009S.JPG[/img]

[img]http://gasa.mer.nu/html1/modules/My_eGallery/gallery/2002/race_i_eskilstuna/eskilstuna_cupen/2002-05-17/P5170754.JPG[/img]

Tycker det är dålig stil att inte lyssna på vad man blir tillsagd...om det nu inte var nån av arrangörerna som parkerade där dvs. :!:

Varför vill man egentligen parkera på den platsen överhuvudtaget??? :?: :?: :?:

Summa sumarum, fram för flera stora killar i skinnväst :D

Tycker inte man ska glömma vems vilkor man är där på heller,,,och ska det vara så svårt att sköta sig egentligen? Parkera bra, stå inte ivägen, stå säkert, ta hem skräp osv.....vanligt FOLKVETT dvs.!!!

OCH ja, det är ju hur trevligt som helst där ute som sagt med hela familjer och inte bara unga, riktig trevlig stämmning!!!
2001_Bargis

Post by 2001_Bargis »

Jag missade E-tuna cupen, jobbade hela helgen hoppas nån vänlig rackare hör av sig när det bär av nästa gång :)
2001_biese

Post by 2001_biese »

Angående avspärrning....

det kan ju inte vara svårt om man bara skulle vilja spärra av...

det är ju bara att spänna upp "rep/band" vid starten så har man publiken där man vill.....
2001_dstr

Post by 2001_dstr »

[quote="biese"]Angående avspärrning....

det kan ju inte vara svårt om man bara skulle vilja spärra av...

det är ju bara att spänna upp "rep/band" vid starten så har man publiken där man vill.....[/quote]

nej, det är inte svårt. problemet är att någon ska få tummen ur.

eftersom du verkar tycka att det är enkelt så kan du få styra upp det till nästa gång.
2001_biese

Post by 2001_biese »

[quote="dstr"]

nej, det är inte svårt. problemet är att någon ska få tummen ur.

eftersom du verkar tycka att det är enkelt så kan du få styra upp det till nästa gång.[/quote]

Jag är ju inte änns med och kör..
har ju inte änns en bil..

sen försvinner jag ju till enköping i sommar.. så då blir det inte så mycket race-kollat
Locked