Skoda Octavia RS
-
2001_energy
Skoda Octavia RS
Nån här som äger/kört en Octavia RS? Vore kul med lite erfarenheter, hur bra väghållning, prestanda m.m. det är i bilen osv .. Har läst mkt bra om just den modellen, vore kul om nån som testat den kunde skriva en rad eller två..
och nej, bespara mig allt gnäll om att "en rutten skoda kan man ju fan inte köra", sånt klarar jag mig utan .. :D
och nej, bespara mig allt gnäll om att "en rutten skoda kan man ju fan inte köra", sånt klarar jag mig utan .. :D
-
2001_Andersson
-
2001_energy
... skulle göra det för nån vecka sen, men då var det nån yngling som hade parkerat den i ett dike så den var inne på reparation .. var inne på Arver i Västerås idag på lunchen, samma sak där.. demobilen stod i riktbänken ;) .. med lite tur så hinner jag med en provtur nästa vecka då det tydligen kommer in en ny till V-ås..
Hur bra är originaldämparna, håller dom måttet på riktigt kurviga vägar?
Hur bra är originaldämparna, håller dom måttet på riktigt kurviga vägar?
-
2001_peterpops
-
2001_Kribban
Jag har haft en Skoda Octavia RS i snart ett år (eller 1900mil). Jag är sååå jäkla nöjd med bilen!! :D
Att till det priset få så mycket körglädje och kvalite är oslagbart enligt min mening. Visst, det kanske finns andra bilar som har bättre väghållning eller motor än RS:en, men sett till helheten så är den bäst i (pris)klassen.
Att jag sedan chippade den på BSR igår, gör ju inte att den går sämre direkt ;-)
Att till det priset få så mycket körglädje och kvalite är oslagbart enligt min mening. Visst, det kanske finns andra bilar som har bättre väghållning eller motor än RS:en, men sett till helheten så är den bäst i (pris)klassen.
Att jag sedan chippade den på BSR igår, gör ju inte att den går sämre direkt ;-)
-
2001_energy
-
2001_Kribban
Som med alla (?) modifieringar i motorn, så lär väl inte nybilsgarantin gälla om något händer. Jag har bara ett års nybilsgaranti (nu är det två år!!!) och den går ut på fredag, så för mig spelar det ingen roll.
Det är ju inte alltför lätt för VAG att se att du har chippat iofs. Det går ju inte att se det med blotta ögat direkt. I vilket fall så kan du teckna en maskinförsäkring hos BSR för 825: första året (därefter 1000:-/år de två näst följande åren) som täcker eventuella maskinskador.
Effekten är (enligt BSR) 215 hk och 320 Nm. Dvs +35hk och +85Nm med enbart chip. Tyvärr så har de inget avgassystem som passar RS:en ännu, så det får vänta till hösten...
Jag hoppas kunna göra några repor med en g-tech i slutet av veckan för att jämföra med mina tidigare tider. Original gjorde den 0-100km/h på ca 7,2 s
Det är ju inte alltför lätt för VAG att se att du har chippat iofs. Det går ju inte att se det med blotta ögat direkt. I vilket fall så kan du teckna en maskinförsäkring hos BSR för 825: första året (därefter 1000:-/år de två näst följande åren) som täcker eventuella maskinskador.
Effekten är (enligt BSR) 215 hk och 320 Nm. Dvs +35hk och +85Nm med enbart chip. Tyvärr så har de inget avgassystem som passar RS:en ännu, så det får vänta till hösten...
Jag hoppas kunna göra några repor med en g-tech i slutet av veckan för att jämföra med mina tidigare tider. Original gjorde den 0-100km/h på ca 7,2 s
-
2001_SecretAgentMan
...det är ju styvt EN sekund sämre än vad jag klarade standard...och totalt okunnig om hur man startade en fyrhjulsdriven turbo.
:twisted:
:P
RS:en är riktigt trevlig, kan bara hålla med.
Och BSR:s chip gav ett trevligt tillskott, helt klart....man får börja reagera lite när kribban här gasar...man kan inte ligga och slögasa bakom längre.
/J
:twisted:
:P
RS:en är riktigt trevlig, kan bara hålla med.
Och BSR:s chip gav ett trevligt tillskott, helt klart....man får börja reagera lite när kribban här gasar...man kan inte ligga och slögasa bakom längre.
/J