Förslag på träffar*läs detta allihopa*

Arkiv från 2002 — 573 trådar, 9539 inlägg
2001_Dirtrider

Förslag på träffar*läs detta allihopa*

Post by 2001_Dirtrider »

Ok,
Jag tycker vi borde ha lite träffar inom vårat "motorsällskap".
Jag tycker att vi borde kunna göra saker med våra bilar som inte innefattar risk för böter och indraget körkort.

Jag har sneglat på amerikanska sidor för lite inspiration och kommit fram till följande förslag:

[u]Fika träffar[/u]:
Man bestämmer ett mål, t.ex. strömsholm el. liknande, och åker i SAMLAD trupp dit, och kollar bilar och umgås helt enkelt.
Jag vet att andra bilklubbar brukar träffas där av o till.

[u]Utflykter/Åkturer[/u]:
Man bestämmer en rutt(åker i SAMLAD trupp), el. liknande, kanske några mål på vägen som är natursköna, t.ex. Tidö slott, och tar bilder på åken och om möjligt filmar och fixar till lite filmer med musik och så.
Man kan även ha en annan stad som mål(på kvällen alltså), för att kolla vad som händer där.

[u]Grupp middagar[/u]:
Helt enkelt att man går ut ett gäng på restaurang och äter nått gott och umgås lite utanför bilarna också.

Nyckel ordet för allt ovanför är SAMLAD TRUPP!!

Grejen är att igår(fredag) så var det minst 11 bilar som rullade till Västerås, alla i spridda skurar, det var ju iofs inte så förberett men om man säger en tid då bör alla vara där då.

Det blir mycket roligare om man ser till att åka samtidigt av flera orsaker:
-Man håller ihop om det skulle hända nått.
-Det är roligare att färdas i grupp.
-Det ser mycket maffigare ut om det kommer ett en hel armada samtidigt.
-Det är lättare att hålla koll på vilka man känner
osv. osv.

Nu har jag fått säga mitt, nu är det eran tur, är det här genomförbart eller?

/Henrik
2001_speedie

Post by 2001_speedie »

Verkar skitkul... det är en speciell känsla att rulla in 20-30 bilar till en annan stad... många som vänder sig om då kan jag tänka mig..
2001_Bargis

Post by 2001_Bargis »

Det låter bra tycker jag, speciellt att man kanske inte behöver göra någon jättegrejj av allting utan bara åka och fika låter som nått man kan göra utan att vara speciellt förbered.
2001_Fiskskit

Post by 2001_Fiskskit »

jo precis det är en viss känsla att åka i "samlad trupp" det märker man ju när det kommer andra till stan i en lång "parad" oxå, det är rätt maffigt... 8)
2001_Annenon

Post by 2001_Annenon »

Det låter jue skit bra det här..

men kommer detta att hända eller är det bara tomt prat och drömar.. 8O :?: jag tycker iaf det låter helt ok asså!!!
2001_Goingen

Post by 2001_Goingen »

Låter som en super idé..
Nu har du tänkt till ordentligt va.. :wink:
2001_Nismo

Re: Förslag på träffar*läs detta allihopa*

Post by 2001_Nismo »

[quote="Dirtrider"]

[/quote]

:) Jag tror meckarbrallerna börjar påverkat dig lite Henke.

Jag gillar iden och hänger gärna med.

Höger vänster om..... MARCH!!!
2001_dstr

Post by 2001_dstr »

härmed så bjuder jag in er alla till sthlm på onsdag(eller ska vi ta onsdag efter nästa lön), så tar vi en sväng till brostugan och avslutar med gemensam pizzahut eller ngt dyl.
2001_Stocken

Post by 2001_Stocken »

Det vore schysst att ordna nåt liknande brostugan i Eskilstuna!!
Sen om ni vill åka på en riktigt fet träff så är det Gas I Täby varannan vecka.
var där igår sen var det cruising svea vägen o det hela avslutades med att "terrorisera" bigbrother,, kul som faan.
Kolla på zatzy för mer info!!
väldigt ballt=)
Vore oxå kul att se ett helt gäng från E-Tuna glida in på Coop Forums parkering arninge (gasa i täby träffen asså)!!
Ett förslag från en sthlms medlem!!
(ps: lyssna på dstr, han vet vad han snackar om)
2001_FillinG

Re: Förslag på träffar*läs detta allihopa*

Post by 2001_FillinG »

[quote="Dirtrider"]

Grejen är att igår(fredag) så var det minst 11 bilar som rullade till Västerås, alla i spridda skurar, det var ju iofs inte så förberett men om man säger en tid då bör alla vara där då.

Nu har jag fått säga mitt, nu är det eran tur, är det här genomförbart eller?

/Henrik[/quote]

Jo, jag va i Västerås i fredags å man såg en hel del E-tuna bilar....
Å jag kan hålla med om att det hade sett mycket maffigare ut om vi hade kommit hela bunten på en gång, samt åka samtidigt...

Jag tycker att vi borde ha nåt på bilarna som förtydligar att vi kommer från E-tuna, gasa klistermärken el dyl.

Å fikat tycker jag låter som en utmärkt idé, å som alla vet som kör hojj så e de en otrolig uppslutning i Mariefred på sommrarna på Onsdagarna tror jag att de va... De vore ju kul ifall man kunde göra något liknande, bara de att de e bilar istället.. =)

Bara några ideér..

//FillinG
Locked