Strip Challenge i V-ås nu på torsdag 11/7
-
2001_S60T5
Strip Challenge i V-ås nu på torsdag 11/7
Lazzat Strip Challenge #2
Torsdagen 11/7 slås portarna upp på Johannisbergs flygfält i Västerås.
På platsen kommer den 2:a av 5 deltävlingar i Lazzat Strip Challenge Cupen gå av stapeln.
Publikinsläpp börjar klockan 18.00 och kostar 50 kronor. Parkering kommer att finnas på området.
Det kommer även att finnas korv och dryck till försäljning, samt bajamajor.
För Er som vill delta i Lazzat Strip Challenge börjar det med besiktning 15:30 vid Ikea i Västerås besiktningen stänger 17:30.
Pris för att delta är 200:- då ingår entré för bil, förare och en mekaniker.
Klasserna blir följande:
Framhjulsdrivet
Bakhjulsdrivet
Fyrhjulsdrivet
Motorcyklar
Säkerhetsregler för förare:
Hjälm skall användas
Inga lösa föremål får finnas i bilen
Säkerhetsbälte skall användas
Alla rutor skall vara stängda
Föraren måste vara iklädd icke antändbara kläder, t.ex. Bomullskläder !OBS Heltäckande OBS!
Föraren skall bära skinnhandskar
Bilen skall vara Påställd, Skattad samt Trafikförsäkrad.
All körning sker på egen risk.
Inga passagerare får åka med.
Priser utdelas till de snabbaste inom varje klass.
Anmälningarna till Lazzat Strip Challenge sker på plats vid besiktningen vid Ikea
Så nu är det bara att ta sig till Ikea i Västerås ta med Er en egen penna och glöm inte hjälm och handskar!
Torsdagen 11/7 slås portarna upp på Johannisbergs flygfält i Västerås.
På platsen kommer den 2:a av 5 deltävlingar i Lazzat Strip Challenge Cupen gå av stapeln.
Publikinsläpp börjar klockan 18.00 och kostar 50 kronor. Parkering kommer att finnas på området.
Det kommer även att finnas korv och dryck till försäljning, samt bajamajor.
För Er som vill delta i Lazzat Strip Challenge börjar det med besiktning 15:30 vid Ikea i Västerås besiktningen stänger 17:30.
Pris för att delta är 200:- då ingår entré för bil, förare och en mekaniker.
Klasserna blir följande:
Framhjulsdrivet
Bakhjulsdrivet
Fyrhjulsdrivet
Motorcyklar
Säkerhetsregler för förare:
Hjälm skall användas
Inga lösa föremål får finnas i bilen
Säkerhetsbälte skall användas
Alla rutor skall vara stängda
Föraren måste vara iklädd icke antändbara kläder, t.ex. Bomullskläder !OBS Heltäckande OBS!
Föraren skall bära skinnhandskar
Bilen skall vara Påställd, Skattad samt Trafikförsäkrad.
All körning sker på egen risk.
Inga passagerare får åka med.
Priser utdelas till de snabbaste inom varje klass.
Anmälningarna till Lazzat Strip Challenge sker på plats vid besiktningen vid Ikea
Så nu är det bara att ta sig till Ikea i Västerås ta med Er en egen penna och glöm inte hjälm och handskar!
-
2001_HeRmAN
Regler
Var finns reglemente förutom ovan nämda?
Hittar inget på lazzatsidan
Eller är allt fritt som inte förbjuds i förra inlägget?
Hittar inget på lazzatsidan
Eller är allt fritt som inte förbjuds i förra inlägget?
-
2001_S60T5
-
2001_TurboChrille
-
2001_HeRmAN
Jag hittade reglemente under "Äldre reportage" logiskt !?
http://195.100.59.5/kalender/lazzat/reportage.asp?id=63&typ=3
Den som skrivit dessa regler har enbart gjort det för att slippa jänkare!
Grattis ni har lyckats, vi stannar hemma det är ju inte ens värt att titta på eftersom reglerna förbjuder alla fräna bilar. För vem vill se en 740fnurrbo i bakhjulsklassen? Inte jag i allafall. :evil:
Grattis ni har lyckats, vi stannar hemma det är ju inte ens värt att titta på eftersom reglerna förbjuder alla fräna bilar. För vem vill se en 740fnurrbo i bakhjulsklassen? Inte jag i allafall. :evil:
-
2001_TurboChrille
[quote="HeRmAN"]Jag hittade reglemente under "Äldre reportage" logiskt !?
Grattis ni har lyckats, vi stannar hemma det är ju inte ens värt att titta på eftersom reglerna förbjuder alla fräna bilar. För vem vill se en 740fnurrbo i bakhjulsklassen? Inte jag i allafall. :evil:[/quote]
för att slippa jänkare?! lazzat's del i rejset är 4-6cyl. SMF håller i V8-klasserna!
har för mig att det är brillko som varit med o skrivit reglerna.. och han kör jänk.
Grattis ni har lyckats, vi stannar hemma det är ju inte ens värt att titta på eftersom reglerna förbjuder alla fräna bilar. För vem vill se en 740fnurrbo i bakhjulsklassen? Inte jag i allafall. :evil:[/quote]
för att slippa jänkare?! lazzat's del i rejset är 4-6cyl. SMF håller i V8-klasserna!
har för mig att det är brillko som varit med o skrivit reglerna.. och han kör jänk.
-
2001_HeRmAN
[quote="HeRmAN"][quote="TurboChrille"]nä, så illa är det inte............. kolla mer på lazzat.nu[/quote]
Läs lite mer så ser du att en uppskrämd turbosexa kan ladda hur mycket gas som helst men en blysläde kan inte ens plocka ur baksätet för att få plats med en bur !![/quote]
missade du mitt inlägg?
lazzat's klasser ska ju vara för "vanliga" bilar, 4-6 cyl. Dock lämnas dörren öppen för modernare V8:or. Krast sett så ska V8 "straffas" bort från lazzat's stegar.
SMF håller fortfarande i andra V8 klasser!
Lazzat och SMF ordnar ett race tillsammans, varför ska lazzat ha egna V8 stegar som konkurerar med dom då?
plockar man ur baksätet för att få plats med bur så har man en 10 sekunders bil. du menar alltså att en sådan ska vara med bland "vanliga" bilar? du kanske menar båge, men det gäller ju för alla som är snabbare än 12 sekunder - V8 eller inte.
har du en V6:a med lustgas så ligger du nog o sniffar på 12:or - och vipps måste du ha båge och hamnar i max street.
så nej, en v6:a kan inte "ladda hur mycket gas som helst"
Läs lite mer så ser du att en uppskrämd turbosexa kan ladda hur mycket gas som helst men en blysläde kan inte ens plocka ur baksätet för att få plats med en bur !![/quote]
missade du mitt inlägg?
lazzat's klasser ska ju vara för "vanliga" bilar, 4-6 cyl. Dock lämnas dörren öppen för modernare V8:or. Krast sett så ska V8 "straffas" bort från lazzat's stegar.
SMF håller fortfarande i andra V8 klasser!
Lazzat och SMF ordnar ett race tillsammans, varför ska lazzat ha egna V8 stegar som konkurerar med dom då?
plockar man ur baksätet för att få plats med bur så har man en 10 sekunders bil. du menar alltså att en sådan ska vara med bland "vanliga" bilar? du kanske menar båge, men det gäller ju för alla som är snabbare än 12 sekunder - V8 eller inte.
har du en V6:a med lustgas så ligger du nog o sniffar på 12:or - och vipps måste du ha båge och hamnar i max street.
så nej, en v6:a kan inte "ladda hur mycket gas som helst"