Katrineholm - Flen, tider !!

Arkiv från 2002 — 573 trådar, 9539 inlägg
2001_energy

Post by 2001_energy »

... för inte så länge sen så dog 2st killar i trafiken pga omdömeslös körning..

är ni väldigt sugna på att bli nästa 2 eller? *suckar* :?
2001_matt_G60

Corrado G60

Post by 2001_matt_G60 »

Jag vet att Man bara ska skriva ett inlägg om man tagit tid mellan k-holm och flen men jag är bara tvungen att säga att jag klocka 3 min 58 sek från flens kyrkogård till Q-star macken i valla idag!! Med en topp fart på :lol:!!

mvh mattias
"Corrado G60"
"Race the cra like you stole it"
2001_senappi

Post by 2001_senappi »

[quote="pepsico"]Sedan det här med rådjur och älgar?!
Det är väl i vårat ansvar om vi vill riskera att skada oss. Det drabbar inte andra trafikanter.[/quote]

Inte helt sant, det är vi andra skattebetalare som får betala era katetrar [etc]
2001_hEcYh00k

Post by 2001_hEcYh00k »

[quote="senappi"][quote="pepsico"]Sedan det här med rådjur och älgar?!
Det är väl i vårat ansvar om vi vill riskera att skada oss. Det drabbar inte andra trafikanter.[/quote]

Inte helt sant, det är vi andra skattebetalare som får betala era katetrar [etc][/quote]

Personligen bryr jag mig inte så jättemycket om nån som jag aldrig har träffat eller inte känner omkommer pga. idiotikörning,,,,[b]MEN[/b] jag tycker oerhört synd om de anhöriga och vännerna som får leva med saknaden av denne resten av livet.

Detta är väl den största anledningen till att man kanske borde hålla igen oftare, även om högerfoten/handen är tung!!! Men man får väl använda hjärnan och försöka gasa på rätt ställen helt enkelt,,, :roll:

Sen är det ju alltid nån räddningspersonal/brandkår/polis m.m som måste ta hand om det som blir kvar efter en krash, och det är säkerligen ingen jättetrevlig syn alla gånger. :(

Och man skulle ju faktiskt kunna råka köra ihjäl andra oskyldiga medtrafikanter som bara var på fel plats vid fel tillfälle. Man skulle antagligen inte skulle må sådär jättebra om man överlevde en krash men vet med sig och får leva med för resten av livet att man har gjort ett eller flera barn föräldrarlösa eller nån stackars förälder barnlös.

Sen skulle det ju vara oherhört tråkigt att kasta in handduken när det finns så mycket mer att uppleva i detta liv, eller? Om du var på väg att ta den där tiden mellan den och den punkten känns nog ganska oväsentligt när du sitter på ett moln däruppe och ändå inte kan skryta för dina polare om hur bra du är på att köra.

Sen finns det ju motorbanor som är försedda med avåkningszoner (inga träd, stenar eller annat att krasha in i) och ambulansberedskap, så vill man köra FORT finns det ju möjlighet att göra detta betydligt säkrare än på allmän väg.

Jaja, f-n vad långt det blev,,,

Förresten, j-vligt fin bil du har Topoz! ;) :)
2001_Dirtrider

Post by 2001_Dirtrider »

Det finns många olika åsikter om det här med att åka fort på allmän väg, när jag eldar försöker jag att göra det så säkert som möjligt(detta är en dålig ursäkt jag vet), men likförbannat anser jag att jag själv åtminstone tar hänsyn till andra trafikanter även om jag ångar på i 250.

När det går fort är det oftast på motorvägen på småtimmarna när det är som minst trafik, men olyckor kan hända ändå :( .

Jag har ingen tid Flen-K-holm, men har däremot avverkat Göteborgs hamn till stora rondellen vid Årby/E-tuna på 3.05tim. med min gamla Ford Galaxie TDI, med full packning(gummibåt på taket), efter semester i Danmark.
Ganska OK med en 90hk 2 tons minibuss.

Ta det lungt därute, och gasa helst inte med andra i bilen, det är alltid(oftast) föraren som överlever, inte passagerarna :( .

/Dirty.
2001_biese

Post by 2001_biese »

Ser att det till stora delar e ammatörernas kamp här... (Men några undantag), fåtal inlägg, & det första man skriver e hur duktigt fort man kan köra med en bil som e gjord för att gå i 70Km/h, angående GIS 1&2 som någon av er jämförde med så är det LITE skillnad, dessa bilar e gjorda för att gå OTROLIGT fort, med full kontroll. Även förarna är bättre än er *Sorry*

Så ta det lite lugnare om inte för med traffikanters skull så för era annhöriga..(tänk även på oss skattebetalare, har fan iinte lust att pejja en ny lyktstolpe för att nån idiot körde ner den när han försökte va lika ball som dom stora killarna....)
2001_Stafvan

Post by 2001_Stafvan »

Okey, nu har ju inte jag någon bil som " Snittar 206" eller tål att hålla "plattan i mattan" (Det har 240Robert, gott och väl...) Att åka fort är skitkul, om det är en bana eller allmän väg spelar ingen roll, asfalten är oftast snarlik båda... Men att sitta o dryga sig över att men mer eller mindre har rätt att tokgasa på den väg som vi alla pyntar för, det är tammefanimig sinnesjukt!!!
Du menar på att det bara är du som kan råka illa ut? (skit i Bambie o Helge!) Hur kul tror du att det är för dom som måste kratta ihop resterna efter dig o din kompis med klocka?

Har en polare som jobbade som bärgare i typ fem år. När han en tidig morgon fick rycka ut vi en olycka,o fick delta i skallgång efter just en skalle som flugit in i skogen, gick han o bad om avsked dagen efter.

Nu kanske folk reagerar på att jag är så jävla duktig å så, men det beror helt enkelt på att jag blir så förbannat mogen när jag gömmer mig bakom en dataskärm...

/Stafvan
2001_AstraMarkus

Post by 2001_AstraMarkus »

Ni kan försvara er bäst ni vill med "åka tidigt på morgonen" osv men jag framhåller att det är ganska oansvarigt!

Jag är ingen ängel själv, har gasat rätt friskt och gör det fortfarande, men numera på bana och stripp, vilket är säkrare än nåt annat.

Tänk er för innan ni kör som ni gör, era liv bestämmer ni över men tänk på att oskyldiga kan skadas...

Sen har det hänt en del otäcka olyckor i min närhet vilket gör att man tänker efter en extra gång...
Locked