Fakta om Per Eklunds Pikes Peak SAAB
-
2001_Supra_Racing
-
2001_AudiStefan
[quote="Supra_Racing"][quote="SecretAgentMan"]*asgarv*
Supra-Racing>>Toppfart är riktigt ointressant, brutal acceleration och retardation är vad det handlar om!
(Reflektion: Det vore underligt om jag tyckte annorlunda med tanke på bilvalet?)
:P
/J[/quote] Men hur kul är det om bilen gör 0-100 på 4 sek men har en topphastighet på 110? 8O Då kör jag fan häldre min egna som har brutal acceleration och väldigt hög toppfart... :twisted:
(Däremot inte sagt att en provkörning skulle sitta fel, eller ett åk iaf :D )[/quote]
Försök att komma upp i högre hastighet på en rally sträka o framför allt en Rallycross sträka då kan du stå o frusta med din toyota
Behövs nog inte så särskilt mycket högre hastighet
HAr företsen hört att SAAb ska köra STCC med 93an nästa år! är på tiden tycker jag!
Supra-Racing>>Toppfart är riktigt ointressant, brutal acceleration och retardation är vad det handlar om!
(Reflektion: Det vore underligt om jag tyckte annorlunda med tanke på bilvalet?)
:P
/J[/quote] Men hur kul är det om bilen gör 0-100 på 4 sek men har en topphastighet på 110? 8O Då kör jag fan häldre min egna som har brutal acceleration och väldigt hög toppfart... :twisted:
(Däremot inte sagt att en provkörning skulle sitta fel, eller ett åk iaf :D )[/quote]
Försök att komma upp i högre hastighet på en rally sträka o framför allt en Rallycross sträka då kan du stå o frusta med din toyota
Behövs nog inte så särskilt mycket högre hastighet
HAr företsen hört att SAAb ska köra STCC med 93an nästa år! är på tiden tycker jag!
-
2001_SecretAgentMan
...jag antar att den är utväxlad för ändamålet, det är nog en underbart skräckfylld resa till 250 i den SAAB:en (iofs är alla resor i SAAB:ar skräckfyllda :lol:).
Den lär nog inte ha några problem att varva ut på sista växeln.
:D
Någon vänlig själ får beväpna sig med en digital videokamera på Kinnekulle i helgen - iofs är risken stor att Yatzy kommer att vara översvämmad av bilder och filmsnuttar på monstret.
/J
Den lär nog inte ha några problem att varva ut på sista växeln.
:D
Någon vänlig själ får beväpna sig med en digital videokamera på Kinnekulle i helgen - iofs är risken stor att Yatzy kommer att vara översvämmad av bilder och filmsnuttar på monstret.
/J
-
2001_FillinG
-
2001_SecretAgentMan
-
2001_Nismo
-
2001_Goingen
[quote="FillinG"]*hum*
250km/h??
Tror att nå'n räknade lite fel..
232,5km/h får ja de till..
Iof så räcker väl de åxå... :lol:[/quote]
Lär dig räkna är ett tips du får från mig då.... :idea:
249.44832 km/h fick jag det till...
Ursäkta avrundningen men om jag skriver 249.4 km/h är det bättre... :evil:
250km/h??
Ursäkta avrundningen men om jag skriver 249.4 km/h är det bättre... :evil:
-
2001_Supra_Racing
[quote="AudiStefan"]
[/quote]
Som om din audi skulle klara det bättre? Näe, just det.
Vet att min bil inte är gjord för Pikes Pike (Vilket 93:an är)... så jag fattar inte riktigt varför du verkar "jämföra" min bil mot den..
[/quote]
Som om din audi skulle klara det bättre? Näe, just det.
Vet att min bil inte är gjord för Pikes Pike (Vilket 93:an är)... så jag fattar inte riktigt varför du verkar "jämföra" min bil mot den..
-
2001_AudiStefan
-
2001_Nismo
[quote="Goingen"][quote="FillinG"]*hum*
250km/h??
Ursäkta avrundningen men om jag skriver 249.4 km/h är det bättre... :evil:[/quote]
Hörru Bowlingball Racing!! Nu är du helt ute och cycklar 249,49586 bilire ju inte 249.44832. Rätt ska va rätt :wink:
Ps
Tack för bilderna, fan vad bra de blev. Bara macjohans kvar.
250km/h??
Ursäkta avrundningen men om jag skriver 249.4 km/h är det bättre... :evil:[/quote]
Hörru Bowlingball Racing!! Nu är du helt ute och cycklar 249,49586 bilire ju inte 249.44832. Rätt ska va rätt :wink:
Ps
Tack för bilderna, fan vad bra de blev. Bara macjohans kvar.