Dela med er......
Dela med er......
Så här i höstens mörker när det inte finns ett smack att göra så kan väl alla dela med sig lite historier mm. Både skämt och verkliga händelser som ni vill dela med er.
Z3M: Inget Porr sen plz :twisted: :twisted:
Z3M: Inget Porr sen plz :twisted: :twisted:
Det värsta som jag varit med om i trafiken hände i somras när jag, storebrossan ocg hans tjej som var gravid då, var på väg hem från Malmköpingsmarknad så stötte vi på en saab 9-3 cab,som körde runt 70-80 på 90-väg och jag tänkte att vad fan jag vill hem o käka så jag började en omkörning och dom som åk vägen från malmköping till e-tuna vet ju att vägen e inte speciellt bred, så när jag skulle köra om saaben så börja han gasa på plötsligt om vägrade att släppa in oss till filen igen, farten var väl vid det här taget runt 95-100 och jag tänkte att fan om vi får möte nu så är det gonatt, kollade på saab föraren och ser att det sitter 2 unga grabbar i framsätet och en tjej i baksätet och SKRATTAR åt oss. Men precis när jag tänker bromsa in så släpper han på gasen och släpper in oss. Jag följde killen hela vägen fram till e-tuna och sen när jag fick fast honom så kan ni väl tänka hur arg man var, gick fram till honom och sa till honom att om jag ser honom göra så här en gång till så skulle jag döda honom.
Gissa om man var skakis resten av dagen :evil: :evil:
Gissa om man var skakis resten av dagen :evil: :evil:
-
2001_peterpops
Jönköpingsligisten..
Det värsta jag varit med om i trafiken, och även det fulaste jag nånsin vart med om inträffade för ganska exakt ett år sedan.
jag var på väg hem från Jönköping efter att ha vart där i en vecka i jobbet, och ligger och glider lite lagom på E4:an i min nu sålda Seat Ibiza Cupra. Jag har en jobbarkompis med mig, och vi småglider mest och sitter och pratar. Efter ett flertal mil på den ganska så tråkiga E4:an så dyker det hastigt upp en skabbig Röd Ford Scorpio i min backspegel. Hmm, tänker jag, samtidigt som han kör om mig i hög hastighet. Forden har bäcksvarta rutor, vilket oftast bruka innebära ungdomar i bilen.
Kompisen bredvid mig tycker att vi ska ta och jaga ifatt Forden lite, och visst tänker jag, som i vanliga fall inte är någon fortkörare :) ,
lite kul måste man ju ha, då E4:an i så tråkig.
Jag trycker plattan i botten och får upp farten relativt snabbt.
160, 170, 180.....190, vi börjar nu närma oss Forden igen, som kanske har fått en lucka på kanske 200-300 meter. Vid det här laget har vi kört om ett par stycken bilar, och kommer ut på en fetingraka som är helt tom.
Vi närmar oss forden allt mer, och när vi kommit ganska så nära som börjar jag släppa av, och går ned till hans fart, uppskattningsvis ca 170km/h. Vid det här laget så har både jag och min jobbarkompis noterat och förundrats lite över att Forden fortfarande ligger kvar i vänsterfältet.
Jag signalerar ett par gånger med helljustet för att markera att jag vill köra om, vore ju kul att se vad det var för människor i bilen. (och så ville man ju visa upp att man hade snabbast bil också)
Föraren av forden verkar dock inte respektera mina signaler utan ligger kvar i västerfältet. Då gör jag ett filbyte till högerfil, ökar farten och är på väg om.
DÅ :!: Plötsigt, när vi ligger så gott som jämnsides, (jag har min framskärm vid hans framdörr), gör föraren till forden ett prejjningsförsök i stora mått.
GGaahhh :!: :!: bara att gira fullt utåt väggrenen, samtidigt som jag kastar mig på bromsen.
Bromsar hastigt ned till 110 Km/H innan jag försöker svälja hjärtat igen. Har nog aldrig skakat så mycket av räddsla och ilska i hela mitt liv.
Kompisen är nog minst lika Chokad som jag. Vi tar av på första bästa avfart stannar och bara flämtar.
Resten av hemresan gick betydligt lugnare och lagligare.
Vad lär man sig av detta då?
jo, kör aldrig "ikapp" med någon du inte känner. Det finns alldelles för många idioter där ute.
Naturligtvis är det dumt att köra såpass fort som vi gjorde.
jag var på väg hem från Jönköping efter att ha vart där i en vecka i jobbet, och ligger och glider lite lagom på E4:an i min nu sålda Seat Ibiza Cupra. Jag har en jobbarkompis med mig, och vi småglider mest och sitter och pratar. Efter ett flertal mil på den ganska så tråkiga E4:an så dyker det hastigt upp en skabbig Röd Ford Scorpio i min backspegel. Hmm, tänker jag, samtidigt som han kör om mig i hög hastighet. Forden har bäcksvarta rutor, vilket oftast bruka innebära ungdomar i bilen.
Kompisen bredvid mig tycker att vi ska ta och jaga ifatt Forden lite, och visst tänker jag, som i vanliga fall inte är någon fortkörare :) ,
lite kul måste man ju ha, då E4:an i så tråkig.
Jag trycker plattan i botten och får upp farten relativt snabbt.
160, 170, 180.....190, vi börjar nu närma oss Forden igen, som kanske har fått en lucka på kanske 200-300 meter. Vid det här laget har vi kört om ett par stycken bilar, och kommer ut på en fetingraka som är helt tom.
Vi närmar oss forden allt mer, och när vi kommit ganska så nära som börjar jag släppa av, och går ned till hans fart, uppskattningsvis ca 170km/h. Vid det här laget så har både jag och min jobbarkompis noterat och förundrats lite över att Forden fortfarande ligger kvar i vänsterfältet.
Jag signalerar ett par gånger med helljustet för att markera att jag vill köra om, vore ju kul att se vad det var för människor i bilen. (och så ville man ju visa upp att man hade snabbast bil också)
Föraren av forden verkar dock inte respektera mina signaler utan ligger kvar i västerfältet. Då gör jag ett filbyte till högerfil, ökar farten och är på väg om.
DÅ :!: Plötsigt, när vi ligger så gott som jämnsides, (jag har min framskärm vid hans framdörr), gör föraren till forden ett prejjningsförsök i stora mått.
GGaahhh :!: :!: bara att gira fullt utåt väggrenen, samtidigt som jag kastar mig på bromsen.
Bromsar hastigt ned till 110 Km/H innan jag försöker svälja hjärtat igen. Har nog aldrig skakat så mycket av räddsla och ilska i hela mitt liv.
Kompisen är nog minst lika Chokad som jag. Vi tar av på första bästa avfart stannar och bara flämtar.
Resten av hemresan gick betydligt lugnare och lagligare.
Vad lär man sig av detta då?
jo, kör aldrig "ikapp" med någon du inte känner. Det finns alldelles för många idioter där ute.
Naturligtvis är det dumt att köra såpass fort som vi gjorde.
-
2001_AudiStefan
Hade fått låna farbror pappas Saab 9000CDE 2,3t efter som jag då under den här perioden inte hade nå fordon att åka runt i
Ligger ute på motor vägen mellan Örebro och Arboga ligger i så där en 120km/h
Plötsligt ser jag en Volvo 240 med vita blinkers komma upp bakom mig med en jäkulans massa yngligar i!
Dom ligger rakt upp i röven på en så jag gasade på upp till 150km/h
Volvon brölar till när grabben växlarn ner och survolvo motorn får jobba
dom lyckas komma ifatt mig och börjar köra om
Jag tittar på dom när vi ligger jämsides o dom djävlarna pekar finger och har sig!!! :evil:
När som nästan är om så pressar jag plattan i mattan och på nolltid så når jag 200 sträcket och ser den sura gammla volvon försvinna i bakspegeln för att aldrig synas igen.....i varje fal av mig! :lol:
Ligger ute på motor vägen mellan Örebro och Arboga ligger i så där en 120km/h
Plötsligt ser jag en Volvo 240 med vita blinkers komma upp bakom mig med en jäkulans massa yngligar i!
Dom ligger rakt upp i röven på en så jag gasade på upp till 150km/h
Volvon brölar till när grabben växlarn ner och survolvo motorn får jobba
dom lyckas komma ifatt mig och börjar köra om
Jag tittar på dom när vi ligger jämsides o dom djävlarna pekar finger och har sig!!! :evil:
När som nästan är om så pressar jag plattan i mattan och på nolltid så når jag 200 sträcket och ser den sura gammla volvon försvinna i bakspegeln för att aldrig synas igen.....i varje fal av mig! :lol:
-
2001_marcus
Det värsta......
Det värsta jag har varit med om var i sommras när vi var på väg från malmköpingsmarknaden, vi ligger o kör ca:100-110 med en RÖD SAAB 9-3 AERO CAB när det kommer upp en volvo bakom oss o vill köra om, han som kör saaben gasar lite så att inte volvon kommer förbi sen släpper vi gasen !!!! Då kör volvon om oss tvärnitar framför oss (från ca:120-30 på 2sek.) ligger o kör ca:30-50km/h Då försöker vi köra om, men då styr volvon åt vänster (det blir ganska trångt) tillslut så kommer vi förbi o volvon hakar på o stoppar oss vid sveaplan, ut ur volvon kommer en "galen" kille o hotar att slå ihjäl våran chafför !!!
POÄNGEN: Gör en fel, ska tydligen det betalas tillbaka 10 gånger värre................................
OBS: Det var inte jag som körde......
POÄNGEN: Gör en fel, ska tydligen det betalas tillbaka 10 gånger värre................................
OBS: Det var inte jag som körde......
-
2001_AudiStefan
-
2001_jojje
[size=18][/size]Jag bidrar med en, (Som jag tycker). rolig historia.
[size=12]I brottningens weltervikt fanns en polack som var lika omöjlig att slå som Karelin varit under ett antal år. Han hade ett specialgrepp som var
uppkallat efter honom och det kallades Zylkowskis kringla.
Alla brottare fasade för att hamna i detta grepp och ingen hade någonsin lyckats ta sig ur det. Vid senaste VM hade en stackars engelsman mot alla odds tagit sig till final och ställdes nu mot Zylkowski.
Alla var övertygade om att han skulle hamna i den berömda kringlan
men trots detta försökte givetvis hans tränare peppa honom inför
matchen: ”Tänk nu på att röra på fötterna och vad du än gör så passa dig för Zylkowskis kringla, hamnar du i den är det kört!”
”Ja, ja”, sa killen uppgivet och gick in till första ronden.
Mot all förmodan lyckades han stå på benen hela första ronden och kom ut i matthörnan för att pusta ut. Tränaren var i extas:
”Otroligt bra jobbat! Fortsätt så här och rör på dig hela tiden. Men vad du än gör så se upp för Zylkowskis kringla för hamnar du i den är det kört!”
Andra ronden tog sin början och den lille engelsmannen stretade emot
allt vad han orkade. Till allas oerhörda förvåning överlevde han även rond 2 men var i praktiken helt slut när han gick ut i matthörnan.
Tränaren tjoade av lycka och försökte på nytt peppa honom:
”Fy fan vad bra du jobbar! Fortsätt så här så kanske du fixar det.
Men passa dig för kringlan!”
Tredje ronden tog sin början och engelsmannen tog sig in på vingliga och mycket trötta ben. Efter ca 4 sekunder sa det pang och han låg på golvet fullständigt fastklämd under Zylkowski. Han kunde inte röra vare sig armar eller ben och det snurrade i huvudet på honom. Den berömda
kringlan satt stenhårt omkring hans kropp. Tränaren såg oroligt på från
mattkanten och var precis beredd att kasta in handduken då det hördes ett fruktansvärt tjut.
Zylkowski åker i en båge genom luften och hamnar pladask på rygg.
Engelsmannen kastar sig över honom och sensationen är ett faktum: Han har besegrat Zylkowski, tagit sig ur den berömda kringlan och blivit världsmästare. Tränaren håller på att få fnatt och stammar upphetsat:
”Det var det värsta jag har sett ! Hur fan bar du dig åt för att komma loss?”
”Det skall jag säga dig”, flåsade engelsmannen. ”Jag satt fast som i ett skruvstäd och kunde inte röra en fena. Då fick jag
plötsligt syn på en pung ovanför mig och jag bet till allt vad jag kunde,
och en sak skall du veta,
jävlar vad stark man blir när man biter sig själv i pungen!”[/size]
[size=12]I brottningens weltervikt fanns en polack som var lika omöjlig att slå som Karelin varit under ett antal år. Han hade ett specialgrepp som var
uppkallat efter honom och det kallades Zylkowskis kringla.
Alla brottare fasade för att hamna i detta grepp och ingen hade någonsin lyckats ta sig ur det. Vid senaste VM hade en stackars engelsman mot alla odds tagit sig till final och ställdes nu mot Zylkowski.
Alla var övertygade om att han skulle hamna i den berömda kringlan
men trots detta försökte givetvis hans tränare peppa honom inför
matchen: ”Tänk nu på att röra på fötterna och vad du än gör så passa dig för Zylkowskis kringla, hamnar du i den är det kört!”
”Ja, ja”, sa killen uppgivet och gick in till första ronden.
Mot all förmodan lyckades han stå på benen hela första ronden och kom ut i matthörnan för att pusta ut. Tränaren var i extas:
”Otroligt bra jobbat! Fortsätt så här och rör på dig hela tiden. Men vad du än gör så se upp för Zylkowskis kringla för hamnar du i den är det kört!”
Andra ronden tog sin början och den lille engelsmannen stretade emot
allt vad han orkade. Till allas oerhörda förvåning överlevde han även rond 2 men var i praktiken helt slut när han gick ut i matthörnan.
Tränaren tjoade av lycka och försökte på nytt peppa honom:
”Fy fan vad bra du jobbar! Fortsätt så här så kanske du fixar det.
Men passa dig för kringlan!”
Tredje ronden tog sin början och engelsmannen tog sig in på vingliga och mycket trötta ben. Efter ca 4 sekunder sa det pang och han låg på golvet fullständigt fastklämd under Zylkowski. Han kunde inte röra vare sig armar eller ben och det snurrade i huvudet på honom. Den berömda
kringlan satt stenhårt omkring hans kropp. Tränaren såg oroligt på från
mattkanten och var precis beredd att kasta in handduken då det hördes ett fruktansvärt tjut.
Zylkowski åker i en båge genom luften och hamnar pladask på rygg.
Engelsmannen kastar sig över honom och sensationen är ett faktum: Han har besegrat Zylkowski, tagit sig ur den berömda kringlan och blivit världsmästare. Tränaren håller på att få fnatt och stammar upphetsat:
”Det var det värsta jag har sett ! Hur fan bar du dig åt för att komma loss?”
”Det skall jag säga dig”, flåsade engelsmannen. ”Jag satt fast som i ett skruvstäd och kunde inte röra en fena. Då fick jag
plötsligt syn på en pung ovanför mig och jag bet till allt vad jag kunde,
och en sak skall du veta,
jävlar vad stark man blir när man biter sig själv i pungen!”[/size]
-
2001_jimmyg
Är det bara jag eller verkar Acer_740s och marcus berättelser handla om samma händelse... eller är jag helt ute och cyklar!? :D
Men måste väl bjuda på en berättelse jag mä då.. en relativt rolig sådan..
Jag och kompisen var ute och åkte i hans gamla sursaab modell 900 på Big Inn [köpcenter i köping] parkeringen för några år sedan..
Lekte lite, gasade fram och tillbaka...
innan vi skall åka därifrån så gasar han lite extra och är väl
uppe i typ 70-80 km/h när vi passerar en refug.. en som han totalt har missat kan tilläggas.. det är första gången jag har flygit Saab.. och förhoppningsvis den sista mä.. "jäklar vilken smäll"... polaren kallades ett bra tag efter den händelsen, för "Refugdödarn".. :wink:
Men måste väl bjuda på en berättelse jag mä då.. en relativt rolig sådan..
Jag och kompisen var ute och åkte i hans gamla sursaab modell 900 på Big Inn [köpcenter i köping] parkeringen för några år sedan..
Lekte lite, gasade fram och tillbaka...
innan vi skall åka därifrån så gasar han lite extra och är väl
uppe i typ 70-80 km/h när vi passerar en refug.. en som han totalt har missat kan tilläggas.. det är första gången jag har flygit Saab.. och förhoppningsvis den sista mä.. "jäklar vilken smäll"... polaren kallades ett bra tag efter den händelsen, för "Refugdödarn".. :wink:
-
2001_JohanB
Hehe, tror jag vet vilken refug du talar om, har lyckats missa den varje gång hittills men jag har ju sett spår rakt över den nån gång :P
Det där AudiStefan pratar om har jag inga minnen av, måste ha varit mitt andra jag då... Men det är ju lätt hänt när man kör en sån här "stadsjeep", hög som 2-3 hus va den.
Det där AudiStefan pratar om har jag inga minnen av, måste ha varit mitt andra jag då... Men det är ju lätt hänt när man kör en sån här "stadsjeep", hög som 2-3 hus va den.
-
2001_AudiStefan
[quote="JohanB"]Hehe, tror jag vet vilken refug du talar om, har lyckats missa den varje gång hittills men jag har ju sett spår rakt över den nån gång :P
Det där AudiStefan pratar om har jag inga minnen av, måste ha varit mitt andra jag då... Men det är ju lätt hänt när man kör en sån här "stadsjeep", hög som 2-3 hus va den.[/quote]
hmmm det var ju faktist hjulspår över refugen i säkert ett halv år efter åt!
Det där AudiStefan pratar om har jag inga minnen av, måste ha varit mitt andra jag då... Men det är ju lätt hänt när man kör en sån här "stadsjeep", hög som 2-3 hus va den.[/quote]
hmmm det var ju faktist hjulspår över refugen i säkert ett halv år efter åt!