Parkeringsböter som åskådare vid rejs?
-
2001_hEcYh00k
Parkeringsböter som åskådare vid rejs?
Har hört från säkra källor att polisen tar till att dela ut parkeringsböter (!) till åskådarna som står parkerade för att skingra dem. I fredags gjorde de dock inte det för att det var för mycket folk,,,
Gäller dessa böter? Får man inte parkera där? Vad säger att man inte har "råkat" fått fel på bilen och varit tvungen att lämna den där för att hämta hjälp (eller nått :D)?
Nån som har råkat ut för detta nån gång?
:?: :?: :?:
Gäller dessa böter? Får man inte parkera där? Vad säger att man inte har "råkat" fått fel på bilen och varit tvungen att lämna den där för att hämta hjälp (eller nått :D)?
Nån som har råkat ut för detta nån gång?
:?: :?: :?:
-
2001_energy
-
2001_hEcYh00k
-
2001_speedo
-
2001_biese
-
2001_biese
[quote="energy"]enklaste är väl att ringa snuten?[/quote]
HAHA... & sejja
-hej, Jag brukar vara på illegala streetrace & nu undrar vi på gasa.mer.nu om det är lagligt att ställa bilarna vid vagkanten, för vi vill ju inte vara olagliga på någe vis !!!!
haha tjenare .. 8O sen undrar ni varför dom tog erat nummer & skulle återkomma ?? :twisted:
HAHA... & sejja
-hej, Jag brukar vara på illegala streetrace & nu undrar vi på gasa.mer.nu om det är lagligt att ställa bilarna vid vagkanten, för vi vill ju inte vara olagliga på någe vis !!!!
haha tjenare .. 8O sen undrar ni varför dom tog erat nummer & skulle återkomma ?? :twisted:
-
2001_speedo
[quote="speedo"]jag kan kolla upp det där me P-böter om ni vill????[/quote]
jag har ju redan svarat på frågan, men jag kanske var otydlig.
när man parkerar utanför vägen, som i kjula - så är det "parkering i teräng" som man gör sig skyldig till.
på privat mark är det bara markägaren som har befogenheter att göra ngt.
jag har ju redan svarat på frågan, men jag kanske var otydlig.
när man parkerar utanför vägen, som i kjula - så är det "parkering i teräng" som man gör sig skyldig till.
på privat mark är det bara markägaren som har befogenheter att göra ngt.