Missbrukande Poliser !?!

Arkiv från 2002 — 573 trådar, 9539 inlägg
2001_S60T5

Missbrukande Poliser !?!

Post by 2001_S60T5 »

Jag tänkte bara höra med er hur många gånger polisen har, utan blåljus och sirener påslagna brännt om er på vägarna i mycket olagliga hastigheter.

Jag var i natt på väg hem till stan när jag i höjd med Köping fick se att polisen var på väg ut på motorvägen. Jaha tänkte jag då var det bara att lägga sig på prick 110km/h. Men då drar den faen på i något som liknade 170-200 och försvann över höjden. Jag hakar på en bit efter honom och 500m efter avfarten (Volvo, Malmön osv vet ej så noga) finns det en vänd zon mellan vägbanorna där svänger han in och vänder. OBS Allt detta utan några varningslampor eller signaler. Där sitter jag och svär :x lite samt undrar om han vände för att vända igen och försöka filma mig...

Då kommer en annan batongomobil i ca. 200 blås strax innan första avfarten mot Arboga, samma sak här inga varningsljus och inga sirener. Efter det att han kört förbi ser jag att den kränger kraftigt, nästan studdsar över båda filerna 8O , ser otäckt ut iaf. Jag följde efter även denna, om än på lite längre avstånd.

Jag tippar på att han kände igen mig när jag åkte förbi stället de hade parkerat, ty jag fick inga snälla blickar när våra möttes... :x

Nu till varför jag skriver detta.

Polisen klagar på att vi kör farliga och illegala nattliga race. Vi ska inte få köra fort. Men Polisen får köra hur illa som helst. Självklart får de göra det när det är utryckning, men inte när de känner för det eller har bråttom till lunch eller dylikt.

Våra arrangemang är mycket säkrare :D än vad den sistnämnde polisens omkörning av mig var. :evil:

Hade dessa haft blåljus på hade jag inte höjt ögonbrynen för detta.

Jag blir bara så trött...

[size=18][color=blue]NBS Arboga[/color][/size]
2001_jimmyg

Post by 2001_jimmyg »

Alltså... Poliser är ju faktist oxå bara människor...
klart dom oxå vill gaaaasa lite..
sitta ett helt skift, fisa och käka munkar
klart man skulle bli gas-glad.. :)

Men visst är det lite dubbelmoral i deras agerande..
Fast det är sjukt... dom kör hellre, än bra..
Vilket K.A.K regionens poliser har bevisat ett antal gånger..
hur många Volvo 855er var det inte dom totalkvaddade när dom fick dom?
var en 2-3 stycken... alltså i rena avkörningar.. p.g.a farten..
vill inte ens tänka på hur dom hanterar övriga maskinparken..

[color=orange]S60[/color]... helt appropå bacon... var det dig vi mötte i Kungsör när vi var påväg hem från E-tuna vid 23 tiden i kväll [fredag]?.
2001_S60T5

Post by 2001_S60T5 »

Det kan stämma. Jag åkte till Kungsör kl 22:50 var jag nog där.
Hämade folk som skulle till Westerqvarn eller hur det stavas.
När jag dumpade av dem drog jag till V-ås, mycket folk som vanligt, det blev dock inget ty ingen arr.

jimmyg vart såg ni mig ?

[size=18][color=blue]NBS Arboga[/color][/size]
2001_boyinblue

Post by 2001_boyinblue »

vet inte om det stämmer riktigt, men poliserna behöver väll bara ha sirener/saftblandarna på om trafiken kräver det...
Alltså får att varna för deras framfart. Nu vet inte jag hur pass
trafikerad motorvägen var just då, men...

Håller dock med dig att dom kör som svin till och från!
Cyklade hem från stan en helgkväll för ett tag sen på
Mått Johanssons väg, då kom en jävla snut i över 100-110
knyck, det är för överigt en gräns på 50km/h där...
2001_smurfen

Post by 2001_smurfen »

blev det inte en lagändring vid nyår som säger att dom inte får bryta mot trafikregler om inte fri fart framhävs av typ blåljus...
2001_jimmyg

Post by 2001_jimmyg »

[quote="S60T5"]Det kan stämma. Jag åkte till Kungsör kl 22:50 var jag nog där.
Hämade folk som skulle till Westerqvarn eller hur det stavas.
När jag dumpade av dem drog jag till V-ås, mycket folk som vanligt, det blev dock inget ty ingen arr.

jimmyg vart såg ni mig ?

[size=18][color=blue]NBS Arboga[/color][/size][/quote]

Industriområdet efter station i kungsör.. förbi finnveden å det...
därute på rakan möte vi en S60... såg ut som din, men han inte reflektera så mycke... va lite trött.. :)

Blir det V-ås ikväll mä eller?
2001_speedo

Post by 2001_speedo »

jag har sett ett antal gånger (2) att farbror haffa har satt PÅ blåljusen bara för att slippa stå i rödljus..... [u]NÄR DOM SKA FIKA[/u] PÅ Preem :evil:
2001_energy

Post by 2001_energy »

Polisen ÄR lagen.. även som det är lite Judge Dredd över det hela..

tycker ändå att det suger att dom inte kan följa lagarna dom oxo..
2001_perr

Post by 2001_perr »

Polisen får bryta mot trafikreglerna även utan blåljus, kan vara bra att komma ihåg.

Så, de har alltså inget krav på sig att ha blåljus på.

En av anledningarna att köra utan blåljus, är att OM de har dem på så är polisen ansvariga för alla olyckor som sker under uttryckningen, alltså även sådana som de inte är vållande till.

Kör du på en polisbil med blåljus är det deras fel iallafall. Sån e lagen...
:lol:

///perr
2001_cruZZe

Post by 2001_cruZZe »

Här i Fagersta observerades polisen 18:00 dra på utav helvete på riksvägen genom staden för det var juh faktiskt dags att hämta pizza.

De vart observerade av massor av folk och fick skäll som faen samt att folk refererade till stans snabbaste pizzabud :lol:
Locked