Kenny K vann i FEL klass på Tullinge...
-
2001_viljo
[quote="Mr-Diesel"]Rätta mig nu om jag har fel men en Esther Seven bygger man väl ihop själv..
Så med dom regler de hade i klassindelningen så tycker jag personligen att denna bil ej skulle ha tävlat i den klassen..
För om man ser till övriga resultat så hade kompisen en tid på 13.3?.
Och hans bil går ej dåligt men det skiljer ju över en sekund.
Hans bil väger ca 1200kg med förare och Esther Seven väger väll halva det ungefär..[/quote]
Jag håller med. För rättvisans skull borde Ester Seven och liknande bilar inte få ställa upp i de vanliga klasserna. Det är ju inte så konstigt att en ram med fyra hjul två nummerplåtar och lysen går snabbare än en seriebyggd bil med de krockskydds krav som det innebär. Desutom kan man inte lätta en "standardbil" på för många sätt för att den ska få tävla i de vanliga klasserna, sådana problem blir det inte med en replika bil eftersom den i princip inte har något mer än det nödvändigaste.
Så med dom regler de hade i klassindelningen så tycker jag personligen att denna bil ej skulle ha tävlat i den klassen..
För om man ser till övriga resultat så hade kompisen en tid på 13.3?.
Och hans bil går ej dåligt men det skiljer ju över en sekund.
Hans bil väger ca 1200kg med förare och Esther Seven väger väll halva det ungefär..[/quote]
Jag håller med. För rättvisans skull borde Ester Seven och liknande bilar inte få ställa upp i de vanliga klasserna. Det är ju inte så konstigt att en ram med fyra hjul två nummerplåtar och lysen går snabbare än en seriebyggd bil med de krockskydds krav som det innebär. Desutom kan man inte lätta en "standardbil" på för många sätt för att den ska få tävla i de vanliga klasserna, sådana problem blir det inte med en replika bil eftersom den i princip inte har något mer än det nödvändigaste.
-
2001_Gustavsson
Varför skulle jag köra i en annan klass när bilen är standard?
Den är inte modifierad på något av de sätten bilsport sätter bilar i klassen max street!
Min Esther är ju 150kg tyngre än originalet Lotus 7
Även "en ram med fyra hjul två nummerplåtar och lysen" kan väl vara seietillverkad eller?
Esther Seven var Sveriges 3:e största biltillverkare för några år sedan...
38 ramar har byggts sen starten har jag för mig (min är nr. 10)...
Hemsida:
http://hem.passagen.se/estherseven/
Den är inte modifierad på något av de sätten bilsport sätter bilar i klassen max street!
Min Esther är ju 150kg tyngre än originalet Lotus 7
Även "en ram med fyra hjul två nummerplåtar och lysen" kan väl vara seietillverkad eller?
Esther Seven var Sveriges 3:e största biltillverkare för några år sedan...
38 ramar har byggts sen starten har jag för mig (min är nr. 10)...
Hemsida:
http://hem.passagen.se/estherseven/
-
2001_muppen
-
2001_Mr-Diesel
Ja men ser man till de regler som de har för att man ska kunna köra i rätt klass så behöver ju Esthern ej modifieras för den har ju dessa i normala fall ändringarna som standard.. Tex plast karossdelar inte mycket med inredning och plast rutor..
För i vanlig dragracing så skiljs väl bilarna åt ifall de har rörramschassi elle självbärande kaross??
För i vanlig dragracing så skiljs väl bilarna åt ifall de har rörramschassi elle självbärande kaross??
-
2001_Gustavsson
-
2001_viljo
-
2001_energy
-
2001_viljo